به زودی اندروید 7 برای گوشی های شیائومی عرضه خواهد شد

اندروید 7 برای گوشی های شیائومی

چند مدل از گوشی های شیائومی به زودی اندروید 7 را دریافت خواهند کرد

انتظار برای دریافت نسخه جدید اندروید واقعا ملالت‌آور است، چرا که باید همواره لابه‌لای اخبار مرتبط با برنامه زمانی انتشار آن، به دنبال نامی از برند تولیدکننده گوشی و در ادامه مدل دستگاه خود باشیم. در این تاخیر البته هیچ تقصیری بر گردن گوگل نیست. این شرکت اندروید خام جدید را در اختیار سازندگان قرار می‌دهد، اما این گوشی‌سازان هستند که درگیر فرآیند زمان‌بر اعمال تغییرات خود بر روی اندروید خالص شده و به منظور آماده‌سازی آن برای گوشی‌های مختلف از کاربران طلب وقت می‌کنند. عرضه اندروید 7 برای گوشی های شیائومی (Xiaomi) نیز از این روال مستثنی نیست، با این تفاوت که این کمپانی چند مدل را در برنامه کاری خود قرار داده است.

برنامه عرضه اندروید 7 برای گوشی های شیائومی چگونه است؟

اندروید 7 از لحاظ زمانی آن چنان جدید محسوب نمی‌شود، چرا که اکنون چهار ماه از عرضه اولیه آن می‌گذرد. ارائه اندروید 7 برای گوشی های شیائومی نیز پابه‌پای گوشی‌های دیگر کمپانی‌ها به تاخیر افتاده است، اما این کمپانی چینی وعده‌هایی امیدوارکننده به کاربران مشتاق و منتظر خود داده است. تست نسخه‌های بتا اکنون در جریان است تا با آزمایش نسخه‌های اولیه و جمع‌آوری اطلاعات، نسخه‌ نهایی با اطمینان کامل عرضه شود.

طبق برنامه کاری، عرضه اندروید 7 برای گوشی های شیائومی می 4 سی ( Mi 4c)، می 4 اس (Mi 4S) و می نوت (Mi Note) شروع شده و این مدل‌ها به زودی به عنوان اولین دریافت‌کنندگان اندروید نوقا خواهند بود. معمولا کمپانی‌های مختلف ابتدا به‌روز‌رسانی را با پرچمداران خود آغاز می‌کنند، اما این گوشی‌ساز چینی تاکنون هیچ صحبتی درباره زمان ارائه اندروید 7 برای گوشی های شیائومی می نوت 2 (Mi Note 2)، می 5 اس پلاس (Mi 5s Plus) و مخصوصا می میکس (Mi Mix) نکرده است. مطمئنا شیائومی این پرچمداران را از قلم نخواهد انداخت و تنها بحث، بر سر زمان عرضه آپدیت است.

اندروید 7 برای گوشی های شیائومیهمان‌طور که می‌دانید، ام آی یو آی (MIUI) انشعابی از اندروید بوده و توسط شیائومی سفارشی‌سازی شده است. اگرچه هنوز به واقعیت مزه اندروید 7 بر روی گوشی‌های شیائومی چشیده نشده است، اما مدتی قبل چند اسکرین شات به بیرون درز کرده، گوشه چشم‌هایی از ام آی یو آی 9 بر پایه اندروید 7 برای گوشی های شیائومی نشان دادند. در این خبر زمان عرضه به‌روز‌رسانی‌ جدید آذر یا دی ماه سال جاری عنوان شده بود که اکنون با انتشار خبر دست به کار شدن رسمی شیائومی، صحت این زمان عنوان شده تایید می‌شود.

1395-09-27

دیدگاهتان را بنویسید