تایید عدم پشتیبانی تبلت Nexus 9 از گرافیک Vulkan API توسط مهندس گوگل

تبلت Nexus 9

تایید عدم پشتیبانی تبلت Nexus 9 از گرافیک Vulkan API توسط مهندس گوگل

در نوامبر گذشته، گوگل از به‌کارگیری Vulkan API در ورژن آتی سیستم‌عامل خود خبر داد. این موضوع بسیاری از کاربران دیوایس‌های اندرویدی را شادمان کرد، چراکه در صورت استفاده از این API، توان پردازش گرافیکی دستگاه افزایش خواهد یافت. اما به‌تازگی یکی از مهندسین گوگل از عدم پشتیبانی تبلت Nexus 9 از گرافیک Vulkan API پرده‌ برداشت.
یکی از کارکنان گوگل در پاسخ به یکی از کاربران زیر گروه Reddit بیان داشت درایورهای تبلت Nexus 9 (نکسوس ۹) به‌روزرسانی به منظور پشتیبانی از گرافیک Vulkan را دریافت نخواهد کرد. با توجه به انتشار پنجمین و آخرین نسخه پیش‌نمایش اندروید ۷ نوقا و عدم تعبیه آپدیتی در این راستا -چه برای پشتیبانی از Vulkan و چه برای OpenGL ES3.2- برای صاحبان این تبلت، سخن مسئول گوگل منطقی جلوه می‌کند. بدین ترتیب اگر دوست‌داران اندروید مایل به تجربه این موتور گرافیکی بر روی تبلت خود هستند، راهی به‌جز تعویض دستگاه خود پیش رو نخواهند داشت.

اما این مسائل تنها نیمه خالی لیوان را به تصویر می‌کشند. یکی از کاربران Reddit با نام مستعار zxcvbad اذعان دارد برای Nexus 9 درایورهای Nvidia آماده عرضه خواهند بود. Anwar Ghuloum، یکی از مهندسان اهالی مانتین ویو در مکالمه خود با zxcvbad بیان داشت‌:

Nexus 9 درایورهای Vulkan را دریافت نخواهد کرد، اما تبلت Pixel C از دومین نسخه از پیش‌نمایش اندروید نوقا از آن استفاده می‌کند.

نکته عجیبی که به چشم می‌خورد، تصمیم عجولانه گوگل برای پشتیبانی تبلت Pixel C (پیکسل سی) و عدم پشتیبانی تبلت Nexus 9 از گرافیک Vulkan API است. Nexus 9 از سخت‌افزار مناسب‌تری برای بهره‌گیری از گرافیک API Vulkan استفاده می‌کند اما با این حال، گوگل برای تبلت جدید و ضعیف‌تر خود عرصه را باز کرده است.

شایان ذکر است دو تلفن هوشمند Nexus 5X و Nexus 6P مدت زیادی است که این API گرافیکی را مورد استفاده قرار می‌دهند.

دیدگاهتان را بنویسید