تجزیه و تحلیل مواد با گوشی هوشمند چانگ هونگ اچ 2 (Changhong H2)

چانگ هونگ اچ 2

شناسایی و تجزیه و تحلیل مواد با گوشی هوشمند چانگ هونگ اچ 2 (Changhong H2)

محققان چینی موفق به ساخت یک گوشی هوشمند جدید به نام چانگ هونگ اچ 2 (Changhong H2) شدند که می‌تواند مواد مختلف را شناسایی و تجزیه و تحلیل کند. این گوشی هوشمند چینی با قابلیت‌های جالب و امکانات مناسب خود در نمایشگاه CES 2017 معرفی شد.

گوشی هوشمند چانگ هونگ اچ 2 با برخورداری از طیف‌سنج مولکولی، این توانایی را دارد تا اجسام و مواد مختلف را بررسی کند و به کاربر بگوید که این جسم دقیقا از چه چیزی تشکیل شده است. پیش‌ از این، گوشی های هوشمند را با قابلیت‌هایی مانند عکاسی، مسیریابی، پخش موزیک و برقراری تماس می‌شناختیم اما شرکت سازنده‌ی این گوشی، پا را فراتر از آن گذاشته و محصول خود را به گونه‌ای طراحی کرده که می‌تواند اجسام مختلف و محیط اطراف ما را تجزیه و تحلیل کند.

چانگ هونگ اچ 2

این فناوری با همکاری دو شرکت چینی ارائه شده و در جریان نمایشگاه CES 2017 در لاس‌وگاس از آن رونمایی شد. گوشی چانگ هونگ اچ 2 دارای یک طیف‌سنج مینیاتوری است که با تاباندن نور نزدیک به مادون قرمز بر روی مواد، مولکول‌های آن را به تحرک در می‌آورد و سپس با تجزیه و تحلیل نور منعکس شده از این ارتعاش مولکولی، آن‌ها را طبق مشخصات منحصربه‌فردی که دارند، شناسایی کرده و ترکیب شیمیایی آن‌ها را نیز مشخص می‌کند.

چانگ هونگ اچ 2

سایر مشخصات گوشی هوشمند چانگ هونگ اچ 2

سازندگان عنوان کرده‌اند که این فناوری می‌تواند برای تشخیص ارزش مواد غذایی، رسیده و تازه بودن محصولات و اطمینان حاصل کردن از اعتبار داروها مورد استفاده قرار بگیرد. علاوه بر این ویژگی منحصربه‌فرد، این گوشی هشت هسته‌ای مجهز به دوربین 16 مگاپیکسل، حسگر اثر انگشت و صفحه نمایش 6 اینچی با کیفیت اچ دی بوده و بدنه‌ی آن نیز از آلومینیوم ساخته شده است. هنوز قیمت گوشی هوشمند Changhong H2 توسط شرکت چینی اعلام نشده اما اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، این محصول جدید در نیمه‌ی اول سال جاری در چین عرضه خواهد شد.

فروشگاه اینترنتی جانبی فروش لنز موبایل و ماکت موبایل ، حامی گجت نیوز در پوشش خبری نمایشگاه سی ای اس 2017 (CES 2017)

1395-10-16

دیدگاهتان را بنویسید