ترفند های جالب کامپیوتری ( 3-2-1 )

کامپیوتر روشن هنگام رفتن برق :
ممکن است شما هم گاهی مشغول کار با کامپیوتر بوده اید که ناگهان برق میرود و کار شما نیمه کاره میماند ، حتی ممکن است بر روی یک پروژه بزرگ کار میکردید و اطلاعات را ذخیره نکرده بودید اما با این اتفاق تمامی زحمات شما از دست می رود. پس باید چاره ای بیاندیشید ، قصد داریم به شما ترفندی را معرفی کنیم که با استفاده از آن میتوانید بدون خریداری دستگاه خاصی کاری کنید که با رفتن برق دستگاه شما خاموش نشود!

روی دسکتاپ یا صفحه اصلی راست کلیک کنید. سپس گزینه آخر یعنی Properties را انتخاب کنید.
بعد به قسمت Settings میرویم. و بعد به گزینه advanced مراجعه کنید.بعد بهadaptar میرویم و properties را میزنیم ، سپس بهrescoures میرویم وmemory range رو انتخاب میکنید.و بعدok کنید.
حالا اگر برق رفت دستگاه شما خاموش نمی شود میتوانید با زدن فیوض امتحان کنید. (لازم به ذکر است ممکن است این ترفند بر روی بعضی از دستگاه ها جواب ندهد)

ارسال پیام برای چند نفر در یاهو مسنجر
شاید شما هم گاهی دیده باشید که فردی یک پیام برای شما در یاهو مسنجر میفرستد و در پایین آن نوشته Send To ALL را ذکر می کند. این بدان معناست که این پیام علاوه بر شما به افراد دیگری هم که در لیست دوست شما بوده اند نیز فرستاده شده است. با استفاده از ترفندی که هم اکنون به شما آموزش خواهیم داد می توانید شما نیز علاوه بر یک شخص یک پیام را برای چندین نفر بفرستید.
همان طور که می دانید در هنگام ارسال ایمیل برای چند نفر می بایست بعد از تایپ ایمیل شخص اول یک کاما(,) تایپ کنید و سپس ایمیل نفر بعدی را تایپ کنید و به همین ترتیب ادامه دهید.
اما در یاهو مسنجر قضیه اندکی فرق می کند برای ارسال PM به چند نفر می بایست کلید Ctrl را گرفته و تک تک بر روی ID افراد مورد نظر کلیک کنید. پس از انتخاب افراد بر روی Enter کلیک می کنید و در پنجره باز شده پیام خود را می نویسید و سپس بر روی Send کلیک می نمایید.
دقت کنید اگر می خواهید برای کلیه افراد لیست خود یک پیام بفرستید کلید Shift را نگه دارید و ابتدا بر روی ID نفر اول و سپس بر روی ID نفر آخر کلیک کنید. پس از انتخاب افراد بر روی Enter کلیک می کنید و در پنجره باز شده پیام خود را می نویسید و سپس بر روی Send کلیک می نمایید.
یک نکته عجیب در ویندوز!
قصد داریم ترفندی جالب و عجیب را به شما معرفی کنیم که با استفاده از آن میتوانید دوستان خود را به راحتی سرگرم کنید! ترفندی که بیل گیتس و تمامی مهندسین مایکروسافت نیز نتوانستند برای آن دلیلی پیدا کنند. خودتان می توانید امتحان کنید…!
پس برای این کار کافی است یک پوشه جدید ایجاد کنید (راست کلیک کنید و از New بر روی Folder کلیک کنید).
سپس برای نام آن عبارت con را تایپ کنید.
نکته جالب این موضوع اینجاست!
شما و هیچ کس دیگر نمیتواند فولدری با نام con ایجاد کند!
این مورد در مورد دو عبارت aux و nul نیز صدق میکند.
پس دست به کار شوید ، شاید بالاخره توانستید چنین کاری بکنید…!

سالم سازی ۱۰۰٪ ویندوز XP
در مواردی که به عملکرد سیستم خود اطمینان ندارید یا برای اطمینان از صحت عملکرد فایلهای ویندوز XP مانند IE و جایگزینی فایلهای اصلی به جای فایلهای احتمالی معیوب ، نیازی به فرمت و نصب مجدد سیستم عامل XP ندارید و اگر دیسک سیستم عامل ویندوز XP را دارید به ترتیب زیر عمل کنید:
۱- از منوی Start گزینه Run را انتخاب کنید.
۲- در کادر Open دستور sfc /scannow را تایپ کنید ( قبل از / حتما باید فاصله باشد).
۳- کادری ظاهر می شود که از شما میخواهد دیسک سیستم عامل را در درایو قرار دهید تا بتواند فایلهای اصلی را جایگزین فایلهای معیوب نمایید.

کوتاه کردن آدرسهای اینترنتی طولانی :
مطمئنأ شما نیز آدرس های طولانی و پر از اسلش و نقطه ای رو دیده اید. این گونه آدرس ها برای کاربردهای روزمره و همین طور به خاطر سپردن بسیار مشکل اند. در این ترفند قصد داریم روشی را به شما معرفی کنیم که با استفاده از آن میتوانید این آدرس های طولانی رو به آدرسهایی کوتاه و مختصر تبدیل کنید که با وارد کردن این آدرسهای کوتاه به همان آدس های بلند خواهید رفت.
برای این کار:
کافی است به سایت http://tinyurl.com بروید.
سپس در قسمت Enter a long URL to make tiny ، آدرس طولانی خود را وارد کنید.
سپس روی دکمه Make Tinyurl کلیک کنید.
به همین سادگی آدرس کوتاه شده خود را با پیشوند tinyurl دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

اجرا شده توسط: همیار وردپرس