تست مقاومت شمش طلا 40 هزار دلاری با ماشین پرس هیدرولیک (ویدیو)

مقاومت شمش طلا

تماشا کنید: تست مقاومت شمش طلای 40 هزار دلاری با ماشین پرس هیدرولیک

دستگاه پرس هیدرولیک نام ماشینی است که با استفاده از سیلندر هیدرولیک، نیروی پرس مورد نیاز را تولید می‌کند. اما آیا به این موضوع فکر کرده‌اید که اجسام مختلف زیر فشار این دستگاه تا چه اندازه می‌توانند دوام بیاورند؟ برای پاسخ به این سوال مدتی‌ست که گروه انگلستانی کرش ایت (Crushit) با انجام آزمایش‌های مختلف و انتشار آنها در یوتیوب، مقاومت اشیای مختلف را به‌کمک ماشین پرس هیدرولیک می‌سنجد. حالا نوبت به یک شی گران‌‌قیمت رسیده و این گروه انگلیسی تلاش کرده تا مقاومت شمش طلا را محک بزند.

ارزش این شمش خالص طلای 24 عیار و یک کیلوگرمی، 40 هزار دلار است و شاید بتوان صدایی که هنگام له شدن آن زیر ماشین پرس هیدرولیک شنیده می‌شود را با صدای معدن‌کاران کالیفرنیایی که چندین سال از عمر خود را صرف استخراج آن کرده‌اند، یکی دانست. هرچند، بسیاری از مردم چنین تصوری از تهیه و ساخت شمش طلا ندارند.

البته این اولین باری نیست که گروه کرش ایت چنین شی ارزشمندی را زیر فشار ماشین پرس هیدرولیک می‌برد. پیشتر نیز آنها یک الماس 4 هزار دلاری را با این دستگاه پرس کرده بودند که البته باعث شکستن آن شد. ویدیوی مربوط به پرس آیفون 7 نیز یکی دیگر از آزمایش‌های اخیر و البته مرگبار آنها را نشان می‌داد. اما تصور می‌کنید چه اتفاقی برای شمش طلا می‌افتد؟ و یک سوال مهم‌تر؛ با این شمش 40 هزار دلاری چه کارهای می‌توان انجام داد؟

شاید بسیاری از افراد خرید 100 دستگاه پلی استیشن 4، یک خودروی ب ام و X3، سفر به دور دنیا یا حتی 50 دستگاه آیفون 7 را به پرس کردن این شمش که توسط شرکت Baird & Co ساخته شده، ترجیح دهند اما گروه کرش ایت نظر دیگری دارد!

ویدیو تست مقاومت شمش طلا با پرس هیدرولیک

1395-09-10

دیدگاهتان را بنویسید