تعداد مشترکین سرویس اپل موزیک به 17 میلیون کاربر رسید

اپل موزیک

تعداد مشترکین سرویس اپل موزیک به 17 میلیون کاربر رسید

در خلال کنفرانس امروز اپل در سان فرانسیسکو، تیم کوک اطلاعات جالبی را در مورد سرویس پخش موسیقی اپل موزیک منتشر و اعلام کرد که هم‌ اکنون تعداد مشترکین این سرویس به 17 میلیون نفر رسیده است. همچنین تعداد کاربران این سرویس که از 15 ماه پیش کار خود را آغاز کرده، حالا از سرویس اسپوتیفای (Spotify) که از سردمداران این زمینه است نیز بیشتر شده است که این موضوع نشان از موفقیت اپل دارد.

حالا اپل موزیک با 17 میلیون مشترک، به عنوان یکی از محبوب‌ترین سرویس‌های پخش موسیقی شناخته می‌شود

در حالت کلی، اسپوتیفای بیش از 100 میلیون کاربر دارد که البته 70 میلیون نفر از آنها از سرویس رایگان و با پشتیبانی از تبلیغات استفاده می‌کنند. این در حالی‌ست که سرویس اپل موزیک فاقد این طرحی بوده و تمامی کاربران برای استفاده از آن باید پول پرداخت نمایند. در عوض یک طرح جداگانه برای کاربران اپل و همینطور گوشی‌های اندرویدی در نظر گرفته شده که به واسطه آن، کاربران می‌توانند برای یک بار و به مدت 3 ماه، از این سرویس به صورت کاملا رایگان استفاده کنند. چنین طرحی از سوی اپل واقعا هوشمندانه بوده و باعث شده تا کاربران زیادی از این راه جذب اپل موزیک شوند، در حالی که اسپوتیفای چنین طرحی را برای کاربران در نظر نگرفته است.

هزینه اشتراک سرویس پخش موسیقی اپل موزیک به صورت ماهانه، 9.99 دلار است که اپل آن را با قیمت 4.99 دلار در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌دهد. همچنین اپل طرحی متفاوت برای خانواده‌هایی با جمعیت حداکثر 6 نفر نیز دارد که هزینه اشتراک آن برای یک ماه، 14.99 دلار بوده و می‌تواند فوق‌العاده مقرون به صرفه باشد. همچنین امکان خریداری کارت هدیه اپل نیز برای کاربران وجود دارد که با خریداری این کارت 99 دلاری برای سرویس اپل موزیک، امکان دریافت تخفیف تا 18 درصد وجود خواهد داشت.

همچنین آقای کوک در صحبت‌های خود اعلام کرد که امسال 70 آهنگ به صورت کاملا اختصاصی از طریق سرویس اپل موزیک در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفت که در میان آنها آهنگ‌های موزیسین‌های معروفی همچون تیلور سوئیفت و دِریک نیز دیده می‌شود.

1395-06-17

دیدگاهتان را بنویسید