تماشا کنید: آیا سپر کاپیتان آمریکا توان مقاومت در برابر گلوله را دارد؟

کاپیتان آمریکا

تماشا کنید: آیا سپر کاپیتان آمریکا توان مقاومت در برابر گلوله را دارد؟

بی‌شک یکی از محبوب‌ترین قهرمانان سری کتاب‌های مصور مارول را می‌توان کاپیتان آمریکا خواند. مرد جوانی که در زمان جنگ جهانی دوم بر روی وی آزمایشاتی صورت گرفت و او را تبدیل به قهرمانی جاودانه کرد. کاپیتان آمریکا همیشه همراه خود یک سپر حمل می‌کند که گفته شده در برابر گلوله در امان است؛ اما آیا این گفته صحت دارد؟

کاپیتان آمریکا درست همان قهرمانی است که در دنیای کمیک بوک‌ها به آن نیاز داریم؛ شرافتمند، شجاع و همان‌طور که در نام او آمده، یک کاپیتان واقعی که می‌تواند اطرافیان خود را برای شکست دادن دشمنانشان رهبری کند.

در پشت نقاب کاپیتان آمریکا فردی به نام استیو راجر قرار دارد که در زمان جنگ جهانی دوم، دوران جوانی خود را به سر می‌برد. استیو نیز مانند هم دوره‌های خود به صف افرادی می‌رود که علاقه دارند به جنگ با نازی‌ها رفته و از منافع آمریکا دفاع کنند؛ اما جثه‌ی نحیف و لاغراندام وی سبب می‌گردد تا به آنچه آرزو دارد نرسد.

هرچند این موضوع برای ناامید کردن استیو از رسیدن به آرزوی وی کافی نبوده و او تصمیم می‌گیرد تا به‌صورت داوطلبانه بروی او آزمایش‌هایی صورت گیرد. این آزمایش‌ها تقریبا پروژه‌ای برای تبدیل شدن استیو به یک ابر سرباز است که درنهایت با موفقیت آزمایش‌ها، استیو لاغراندام حال تبدیل به یک مرد عضلانی و قدرتمند شده است.

برخلاف بتمن که انواع سلاح‌ها را دارد و یا سوپرمن که از قدرت‌های مافوق بشری بهره می‌برد کاپیتان آمریکا یک سپر را همیشه با خود حمل می‌کند که ضد گلوله بوده و در کنار محافظت از جان استیو، نقش یک سلاح را نیز ایفا می‌کند.

موضوعی که وجود دارد این است که آیا این سپر در دنیای واقعی نیز ضد گلوله خواهد بود؟ خب جواب این سوال برای سازنده‌ی ویدیویی که برای شما در ادامه قرار داده‌ایم نیز جالب بوده و وی را وسوسه کرده تا با استفاده از تیتانیوم یک سپر درست شبیه به آنچه کاپیتان آمریکا دارد بسازد و سپس با شلیک به این سپر، دوام و مقاومت آن در برابر گلوله را بسنجد. در ادامه می‌توانید از تماشای ویدیو لذت ببرید:

دیدگاهتان را بنویسید