تماشا کنید: ویدیوی جدید ناسا، فرود بر روی پلوتو را نشان می‌دهد

پلوتو

تماشا کنید: ویدیوی جدید ناسا، فرود بر روی پلوتو را نشان می‌دهد

ناسا با استفاده از صد تصویری که در طول 6 هفته از ماموریت فضاپیمای افق‌های نو ثبت شده است، ویدیوی بسیار زیبایی از چگونگی نزدیک شدن و فرود روی سطح پلوتو منتشر کرده است. خودتان را برای تماشای بخشی از این سفر رویایی که معلوم نیست کی اتفاق خواهد افتاد، آماده کنید.

برای تهیه این ویدیوی رنگی، دانشمندان ناسا مجبور بودند تا از میان تصاویر سیاه و سفید بسیاری که موجود بود، رنگ‌های واقعی سیاره کوتوله پلوتو را استخراج کنند. در ادامه، تعدادی تصویر رنگی که توسط ابزار Ralpgh فضاپیمای افق‌های نو ثبت شده بود، روی سایر تصاویر قرار می‌گرفت تا رنگ‌های ایجاد شده از بیشتری دقت ممکن برخوردار باشند. به این صورت، ویدیو زیر، تصویری دقیق از چگونگی نزدیک شدن ماموریت‌های آینده به سوی این سیاره کوتوله را نشان می‌دهد:

ویدیوی بالا با نمایی دور از پلوتو و بزرگترین قمر آن، چارون، آغاز می‌شود و با فرود در خط ساحلی Spunik Planitia به اتمام می‌رسد. این عارضه یک حوضه پوشیده از یخ بسیار روشن است. اگر تاکنون تنها تصاویری پراکنده از پلوتو را دیده باشید، حالا شانس آن را خواهید داشت که مجموعه‌ای از بهترین تصاویر این سیاره را به صورت پشت سر هم تماشا کنید.

بخش قرمز رنگی که در ناحیه جنوب غربی پلوتو دیده می‌شود، احتمالا توسط هیدروکربن‌هایی به نام tholin ایجاد شده است. اینها در جو پلوتو تشکیل شده و پس از آنکه نور خورشید به آنها می‌تابد، یخ قرمز رنگ آنها تبخیر شده و به سمت قطب شمال پلوتو حرکت می‌کند؛ جایی که شکل یخی خود را بر روی سطح بار دیگر بدست می‌آورد.

ماموریت افق‌های نو، این تصاویر را در طول شش هفته‌ای که به نزدیکی این سیاره کوتوله رسیده بود، تهیه کرده است. تابستان سال گذشته، افق‌های نو به نزدیک‌ترین فاصله خود تا پلوتو رسید که توانست تصاویری با جزئیاتی به اندازه یک زمین فوتبال از آن تهیه کند. پس از آن با استفاده از نیروی گرانشی سیاره، در حرکتی به نام اثر قلاب سنگ، از گرانش آن استفاده کرده و در مسیر جدید خود شتاب گرفت.

1395-11-02

دیدگاهتان را بنویسید