تولید پنجره های هوشمند که برای حفظ حریم شخصی تیره می‌شوند

تولید پنجره های هوشمند که برای حفظ حریم شخصی تیره می‌شوند

شرکت‌های معماری همواره به دنبال راه‌هایی هستند که توازنی را میان ورود نور خورشید و حفظ حریم شخصی افراد به وجود بیاورند. ساختمان‌هایی با پنجره‌های الکتروکرومیک یکی از راه‌هایی است که امروزه تقاضای بسیاری برای آن‌ها وجود دارد. اینک شرکت کینسترال (Kinestral) از تولید پنجره های هوشمند خبر داد که به صورت دستی یا اتوماتیک تیره می‌شوند.

پنجره های هوشمند شرکت کینسترال، هالیو (Halio) نام دارد و قادر است تا در مواقعی خاص به منظور جلوگیری از ورود نور خورشید یا حفظ حریم خصوصی افراد به رنگ تیره دربیایند. متخصصان شرکت کینسترال ادعا می‌کنند که پنجره‌ی هالیو در حالت عادی با شیشه‌های معمولی تفاوتی ندارد اما می‌تواند به دلخواه فرد، تیره‌تر شود.

پنجره های هوشمندپنجره های هوشمند

حالت‌های مختلف تنظیم پنجره های هوشمند

رنگ شیشه را می‌توان به صورت دستی و به وسیله‌ی پنل دیواری، برنامه‌ی تلفن همراه و دستور صوتی تغییر داد و امکان تنظیم اتوماتیک آن نیز وجود دارد. پنجره های هوشمند در حالت اتوماتیک به عواملی مانند آب و هوا واکنش نشان داده و یا اینکه در ساعات خاصی از روز و حتی با توجه به موقعیت خورشید، تغییر رنگ می‌دهند.

پنجره های هوشمند هالیو، طیف رنگ خاکستری متنوعی دارد و امکان انتخاب رنگ‌های مختلف وجود دارد. به عنوان مثال می‌توان برای پنجره‌ی آشپزخانه که رو به همسایه است، رنگ کاملا تیره را انتخاب کرد و پنجره‌های آفتاب‌گیر خانه را روشن‌تر نگه داشت تا داخل خانه به صورت طبیعی پر نور باقی بماند.

پنجره های هوشمندپنجره های هوشمند

این پنجر‌ه‌ها به حدود 5 دقیقه زمان نیاز دارند تا از رنگ کاملا شفاف به تاریک‌ترین حالت تبدیل شود. شرکت کینسترال اعلام کرد که فناوری شیشه های هالیو از سال آینده در برخی از بازارها عرضه می‌شود و در سال 2018 به صورت گسترده به سراسر جهان خواهد آمد. هنوز قیمت دقیق و نهایی این شیشه‌ها مشخص نشده است.

1395-09-23

دیدگاهتان را بنویسید