تکلیف گوشی های موبایل مسافران پس از اجرای طرح رجیستری چه خواهد بود؟

گوشی های موبایل مسافری

تکلیف گوشی های موبایل مسافران پس از اجرای طرح رجیستری چه خواهد بود؟

گمرک ایران طی بخشنامه‌ای به گمرکات سراسر کشور، نحوه واردات و ثبت گوشی های موبایل مسافری پس از اجرای طرح رجیستری را اعلام کرد. در ادامه، جزئیات این بخشنامه را مشاهده می‌کنید.

بر اساس اعلام مرکز واردات و مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گمرک، همزمان با اجرای طرح رجیستری مسافرانی که به کشورمان وارد می‌شوند در صورتی که از خارج کشور، گوشی تلفن همراه خریداری کرده باشند باید گوشی موبایل خود را در بدو ورود به گمرک محل ورود خود اظهار کنند.

نحوه ثبت گوشی های موبایل مسافری در گمرک

گمرک ایران در خصوص واردات گوشی های موبایل مسافری اعلام کرد شخص مسافر باید از گزینه ثبت اطلاعات در سامانه مسافری وارد و برای درج اطلاعات شناسه IMEI گوشی خود و پرداخت حقوق گمرکی و عوارض متعلقه اقدام کند. در این بخشنامه تاکید شده است که در صورت عدم اظهار گوشی های موبایل مسافری و عدم پرداخت حقوق ورودی و درج این موارد در سامانه در هنگام ورود به کشور، امکان رجیستری تلفن همراه وجود نخواهد داشت و مسئولیت آن با مسافر است.

در واقع گمرک با رعایت مقررات مسافری و لحاظ کردن شرایط غیر تجاری صرفا یک دستگاه تلفن همراه، با اخذ حقوق گمرکی و دو برابر سود بازرگانی و عوارض متعلقه، نسبت به ثبت شناسه تلفن همراه در سامانه مسافری اقدام می‌کند.

گمرک ایران همچنین اعلام کرد همه کالاهای وارداتی به گمرکات سراسر کشور به کمک سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی کنترل می‌شود و رصد کالاهای وارداتی با فناوری اطلاعات، هوشمند شده است.

1396-08-24

دیدگاهتان را بنویسید