جدیدترین ربات سگ بوستون داینامیکس کمی اهلی‌تر به نظر می‌رسد!

ربات سگ بوستون داینامیکس

جدیدترین ربات سگ بوستون داینامیکس کمی اهلی‌تر به نظر می‌رسد!

جدیدترین ربات سگ بوستون داینامیکس همچنان اسپات مینی (SpotMini) نام دارد. این ربات شبیه سگ در مقایسه با قبل شکلی دوستانه‌تر و به ظاهر اهلی به خود گرفته است.

بوستون داینامیکس را به عنوان شرکت سازنده ربات‌هایی خاص و دارای توانایی‌های حرکتی بالا می‌شناسند. این شرکت که از چند ماه قبل تحت سلطه غول تکنولوژی و مخابرات ژاپنی یعنی SoftBank در آمده است، به تازگی ویدیویی در یوتیوب منتشر کرده که در آن شاهد نسخه‌ای جدید از ربات اسپات مینی این شرکت هستیم.

اسپات مینی برای اولین مرتبه در سال 2016 معرفی شد، اما به خاطر داشتن ظاهری نه چندان جذاب و همچنین چندین ایراد دیگر مورد استقبال قرار نگرفت. به عنوان نمونه‌ای از ایرادهای آن می‌توان به نداشتن تعادل کافی در حرکت اشاره کرد.

ربات سگ بوستون داینامیکس

اما جدیدترین ربات سگ بوستون داینامیکس دارای رنگ جذاب‌تری بوده و از نظر ظاهری نیز بیشتر شبیه به یک سگ واقعی به نظر می‌رسد. در همین ویدیوی کوتاه می‌توان متوجه شد حرکات نسخه جدید اسپات مینی به مراتب روان‌تر بوده و در مقایسه با ورژن پیشین، تعادل بیشتری در حرکت کردن دارد. در این ویدیو تنها به ذکر عبارت «به زودی» بسنده می‌شود و هنوز زمان دقیق معرفی رسمی آن مشخص نیست.

ویدیوی ربات سگ بوستون داینامیکس

1396-08-28

دیدگاهتان را بنویسید