خالق بیت کوین در مقابل بنیان گذار آمازون: آیا ساتوشی ناکاموتو به ثروتمند ترین فرد جهان تبدیل می شود؟

خالق بیت کوین در مقابل بنیان گذار آمازون: آیا ساتوشی ناکاموتو به ثروتمند ترین فرد جهان تبدیل می شود؟

بنیان گذار آمازون Jeff Bezos ثروتمندترین مرد جهان است، در صورتی که بیت کوین از یک قیمت مشخص عبور کند، با فرض زنده بودن Satoshi Nakamoto، او ثروتمندترین فرد جهان خواهد شد. هم اکنون Satoshi Nakamoto، به عنوان 157مین فرد ثروتمند جهان محسوب می شود و برای گذر کردن از ثروت جف بزوس، قیمت بیت کوین باید حداقل 6 رقمی بشود.

خالق بیت کوین در مقابل بنیان گذار آمازون: آیا ساتوشی ناکاموتو به ثروتمند ترین فرد جهان تبدیل می شود؟

در سال 2020(1399)، سرمایه ی بنیان گذار آمازون از 175 میلیارد دلار گذر کرد  و او در حال حاضر ثروتمندترین فرد جهان است. پس از آن، Bernard Arnault و خانواده اش، 122 میلیارد دلار را در اختیار دارند.

2 1 300x94 - خالق بیت کوین در مقابل بنیان گذار آمازون: آیا ساتوشی ناکاموتو به ثروتمند ترین فرد جهان تبدیل می شود؟

پس از این دو میلیاردر برتر، Bill Gates (118 میلیارد دلار)، Mark Zuckerberg (98 میلیارد دلار)، Elon Musk (93 میلیارد دلار) و Mukesh Ambani (83 میلیارد دلار) در رده های بعدی قرار دارند. در دو دهه ی گذشته، جایگاه این ثروتمندان دائماً در حال تغییر بوده است و خالق بیت کوین می تواند به جمع این نخبگان بزرگ بپیوندد.

تخمین زده می شود از زمانی که Satoshi Nakamoto  شبکه را راه اندازی است، حدود 1.1 میلیون بیت کوین (12.45 میلیارد دلار) توسط او استخراج شده است. در حال حاضر، اگر این خالق هنوز زنده باشد، 157مین فرد ثروتمند جهان خواهد بود.

3 300x94 - خالق بیت کوین در مقابل بنیان گذار آمازون: آیا ساتوشی ناکاموتو به ثروتمند ترین فرد جهان تبدیل می شود؟

این بدان معناست که Satoshi ثروتمندتر از میلیاردر تجهیزات الکترونیکی از چین Wang Laisheng با سرمایه ای بالغ بر 4/12 میلیارد دلار است. همچنین طبق آمار Nakamoto از Wang Laichun و Hui Wing Mau نیز ثروتمندتر است.

برای اینکه Satoshi Nakamoto از Jeff Bezos پیشی بگیرد، قیمت  بیت کوین  بایستی مطمئناً از 6 رقم عبور کند. بدین منظور قیمت هر بیت کوین می بایست 160،000 دلار شود.

4 300x94 - خالق بیت کوین در مقابل بنیان گذار آمازون: آیا ساتوشی ناکاموتو به ثروتمند ترین فرد جهان تبدیل می شود؟

با قیمت 160،000 دلار  به ازای هر بیت کوین، ثروت Nakamoto به 176 میلیارد دلار  خواهد داشت. این ثروت شامل دارایی های (bitcoin cash (BCH  و (bitcoinsv (BSV او نمی شود.

با قیمت امروز 11،360 دلار برای هر بیت کوین، دارایی این رمزارز باید 1308 درصد رشد کند تا محدوده قیمت بیت کوین به 160،000 دلار برسد. علاوه بر این، اگر 5/18 میلیون بیت کوین در گردش باشد، با قیمت 160،000 دلار برای هر بیت کوین، ارزش سهام آن حدود دو تریلیون و نهصد و شصت میلیارد دلار خواهد رسید.

با توجه به سرمایه Jeff Bezos در سال 2020، به راحتی می توان گفت که او سرمایه بیشتری را جمع خواهد کرد. با این حال، جایگاه او به عنوان ثروتمندترین فرد جهان همیشگی نخواهد بود و دیگران می توانند این جایگاه را بدست آورند. اینکه خالق گمنام بیت کوین بتواند جایگاه ثروتمندترین فرد جهان را از آن خود کند، یک احتمال جذاب است.

اگرچه در این لیست، Nakamoto حدود 156 نفر با Bezos فاصله دارد، شاید روزی برسد که ارزش خالص ثروت های آنها به یکدیگر بسیار نزدیک شده و با هم یکسان شود. این امر تنها زمانی اتفاق می افتد که ارزش بیت کوین تغییر کند و پیش بینی های مذکور اتفاق بیفتد.

این مطلب صرفا ترجمه ای از منبع ذکر شده است و آکادمی هلاکوئی مسئولیتی در قبال آن ندارد.

منبع: News.bitcoin

دیدگاهتان را بنویسید