خودروی تسلا رودستر جدید بزرگ‌‌تر و سریع‌تر خواهد بود

خودروی تسلا رودستر

خودروی تسلا رودستر جدید بزرگ‌‌تر و سریع‌تر خواهد بود

خودروی تسلا رودستر (Tesla Roadster) در میان اولین خودروهای برقی قرار داشت که تسلا آن را ساخت و با موفقیتی که کسب کرد توانست باعث شهرت تسلا شود. هرچند که هنوز کمپانی خودروساز اقدام به ساخت نسل بعدی این رودستر نکرده اما به نظر می‌رسد که برای انجام این کار برنامه‌هایی در سر دارد.

با توجه به گزارش‌های جدید، خودروی تسلا رودستر قرار است که در سال 2019 عرضه شود و زمانی که از رودستر جدید رونمایی شد شاهد یک خودروی سریع‌تر و بزرگ‌تر از نسل قبلی آن خواهیم بود.

مدیر منطقه‌ی کشورهای شمال اروپای تسلا، آقای پیتر باردنفلث هانسن (Peter Bardenfleth-Hansen) در مورد خودروی رودستر جدید گفته:

رودستر جدید قرار است کمی متفاوت‌تر، کمی سریع‌تر و کمی بزرگ‌تر از نسل قبلی خود باشد.

و این در حالی است که متاسفانه اطلاعات بیشتری از این خودرو در اختیارمان قرار داده نشده است.

مدیر عامل و یکی از موسسین تسلا، آقای ایلان ماسک، سال گذشته گفت که کمپانی در فکر ساخت نسل بعدی خودروی رودستر است و این خودرو قرار است دارای حالت Maximum Plaid باشد؛ حالتی که قرار است از Ludicrous Mode نیز دیوانه‌وارتر باشد.

ماسک اطلاعات بیشتری در مورد این خودرو در اختیار اصحاب رسانه قرار نداد؛ اما طبق شایعات، گویا قرار است که در ساخت رودستر از نسل سوم پلتفرم تسلا استفاده شود؛ درست مانند تسلا مدل 3. این خودرو با اینکه احتمال می‌رود در سال 2019 عرضه شود ولی به خاطر اینکه در حال حاضر تسلا مشغول ساخت و عرضه‌ی مدل 3 است احتمال به تاخیر افتادن عرضه‌ی خودروی رودستر وجود دارد.

در این بین به نظر می‌رسد که کمپانی می‌خواهد خودروهای رودستر موجود در بازار را ارتقا دهد. در واقع این ارتقا کمک می‌کند تا میزان درگ کاهش یافت و همچنین باتری با ظرفیت 70kWh در خودرو قرار داده خواهد شد تا میزان مسافتی که می‌توان با این اتومبیل هوشمند طی کرد افزایش یابد.

دیدگاهتان را بنویسید