خودرو تسلا و سیستن خودران آن باری دیگر حادثه آفرین شدند

خودرو تسلا

بار دیگر سیستم خودران خودرو تسلا حادثه آفرین شد

سیستم خودران خودرو تسلا ویژگی جذابی است که به راننده اجازه می‌دهد تا با استفاده از آن رانندگی آسوده‌تری را تجربه کند. با این حال بسیاری از خریداران با باور غلطی به سمت خرید این ماشین می‌روند. یکی از خریداران چینی که فکر می‌کرد این ویژگی می‌تواند به صورت کامل خودرو را کنترل کند، دستان خود را رها کرده بود و به استراحت مشغول بود. این قضیه موجب تصادف و وارد شدن خسارت به ماشین او شد.

تسلا موتورز چند سالی است که با رهبری مرد افسانه‌ای دنیای تکنولوژی «ایلان ماسک» به عرضه‌ی خودروهای الکترونیکی مشغول است. این شرکت همراه با اتومبیل‌های خود از ویژگی جذابی تحت عنوان Autopilot رونمایی کرد. به ادعای شرکت تسلا، ویژگی سیستم خودران (Autopilot) خودرو تسلا امنیت سرنشینان در حین رانندگی را افزایش خواهد داد. اگر چه با توجه به اتفاقاتی که طی ماه‌های گذشته افتاده است و حتی شاهد مرگ یک سرنشین خودرو تسلا در هنگام استفاده از سیستم خودران بودیم، بعید به نظر می‌رسد که این ویژگی هنوز به شرایط ایده آلی برای استفاده رسیده باشد.

به نقل از گزارش جدید رویترز، یکی دیگر از خودروهای حاوی سیستم خودران تسلا، این بار در خاک چین تصادف کرده است. این گزارش ادعا می‌کند که یک برنامه نویس 33 ساله خبره به نام «لو ژن» که کارمند یکی از شرکت‌های فناوری چینی است، خودرو تسلا خود را به حالت رانندگی خودکار درآورده بوده و حتی به لطف دش کم (دوربین رو داشبردی) مشغول تصویربرداری بوده که به یکباره با سانحه مواجه می‌شود‌. با این حال خوشبختانه این حادثه در ابعاد کمی اتفاق افتاده و خسارت جانی و مالی را به همراه نداشته است.

خودرو تسلا

دفاعیه تسلا موتورز در ارتباط با تصادف خودرو تسلا

یکی از سخنگو‌های شرکت تسلا در این باره می‌گوید:

ویژگی خودران خودرو تسلا اساساً یک قابلیت کمکی است و نیازمند آن است که راننده دستهای خود را بر روی فرمان گذشته و در تمام مدت حواسش به جاده باشد. شما باید همیشه کنترل و مسئولیت وسیله نقلیه خود را داشته باشید. راننده خودرو تصادف کرده به طور کامل اتومبیل را رها کرده بوده است با این حال به وضوح قابل مشاهده است که صدمه وارد شده چندان هم زیاد نیست.

این درحالی است که شرکت تسلا مانور تبلیغاتی زیادی را بر روی قابلیت خودران اتومبیل‌های خود داده است و بسیاری از خریداران نیز به همین بهانه آن را خریداری کرده‌اند. این راننده چینی ادعا می‌کند که تمام تصور آن از خرید این وسیله نقلیه، استفاده از ویژی خودران آن بوده است.

1395-05-21

دیدگاهتان را بنویسید