دستیار صوتی گوگل به تلویزیون‌ های اندرویدی اضافه خواهد شد

دستیار صوتی گوگل به تلویزیون‌ های اندرویدی اضافه خواهد شد

طبق اعلام رسمی کمپانی سازنده در نمایشگاه CES 2017، دستیار صوتی گوگل (Google Assistant) قرار است طی چند ماه آینده به ست تاپ باکس‌ ها و تلویزیون های اندرویدی که از سیستم عامل اندروید تی وی (Android TV) این کمپانی بهره می‌برند، اضافه شود.

گوگل اعلام کرده است که این تلویزیون های اندرویدی برای برخورداری از این قابلیت باید حداقل سیستم عامل اندروید ۶.۰ مارشمالو را اجرا نمایند. همچنین اهالی ماونتن ویو لیست تعدادی از محصولاتی که در فاز اول به دستیار صوتی گوگل مجهز می‌شوند را منتشر کرده است. این محصولات شامل چهار رده‌ی زیر می‌شوند:

  • دستگاه AirTV Player
  • تمام تلویزیون های اندرویدی داخل ایالات متحده‌ی آمریکا که دارای اندروید ۶.۰ و ۷.۰ هستند؛ این محصولات شامل سری تلویزیون‌های Sony Bravia و Sharp Aquos نیز خواهند شد
  • دستگاه Nvidia Shield
  • دستگاه Xiaomi Mi Box

طبق اعلام رسمی گوگل، ست تاپ باکس انویدیا شیلد اولین محصولی از این سری است که به دستیار صوتی گوگل با امکان بهره‌گیری کامل بدون استفاده از دستان مجهز خواهد شد. به این معنی که کاربران می‌توانند بعد از گفتن عبارت OK Google، دستورات خود را اجرا نمایید. البته برای برخی از این دستگاه‌ها، به یک ریموت کنترلر صوتی برای استفاده از قابلیت‌های گوگل اسیستنت نیاز خواهید داشت.

فروشگاه اینترنتی جانبی کاملترین مجموعه عرضه باتری موبایل و  شارژر موبایل ، حامی گجت نیوز در پوشش خبری نمایشگاه سی ای اس 2017 (CES 2017)

1395-10-16

دیدگاهتان را بنویسید