دعوی حقوقی میزو و کوالکام با امضای توافق‌نامه مشترک پایان یافت

دعوی حقوقی میزو و کوالکام

دعوی حقوقی میزو و کوالکام با امضای توافق‌نامه مشترک پایان یافت

تنها ساعاتی تا پایان سال 2016 میلادی باقی مانده و شاید هیچ چیز نتواند شیرین‌تر از آغاز سال جدید با حل تمامی اختلافات باشد. براساس گزارش جدید خبرگزاری بلومبرگ، به‌نظر دعوی حقوقی میزو و کوالکام نیز همین نتیجه را داشته و آنها درصدد پایان دادن به اختلافات خود هستند.

دعوی حقوقی میزو و کوالکام بر سر نقض قوانین اتصالات 3G و 4G بوده است

اگر به یاد داشته باشید، اوایل تابستان بود که شرکت کوالکام با طرح شکایتی از کمپانی چینی میزو، آنها را ناقض قوانین مربوط به اتصالات 3G و 4G در گوشی های مجهز به تراشه‌های مدیاتک خواند. همچنین دعوی حقوقی این دو شرکت تنها در کشور چین مطرح نشد و پای آن به دادگاه‌های آلمان، آمریکا و فرانسه نیز کشیده شد.

حال با اخباری که از سوی منابع رسمی منتشر شده، مشاجره کوالکام و میزو نیز در کشورهای ذکرشده به پایان رسیده است. کمپانی میزو هم اشتباه خود را پذیرفته و قرار است همانند دیگر تولیدکنندگان شخص ثالث چینی، مجوزهای لازم را از کوالکام دریافت کند.

دعوی حقوقی میزو و کوالکام تنها مشکل مدیران این شرکت آمریکایی نبوده و آنها با یک پرونده بسیار سنگین دیگر نیز رو به رو هستند. هفته گذشته سازمان تنظیم‌کننده قوانین رگولاتوری ضد تراست کره جنوبی، کوالکام را بابت نقض قوانین مربوطه، به پرداخت 853 میلیون دلار جریمه کرده است. بدون شک نتیجه این دادگاه حقوقی نیز برای مدیران اهمیت زیادی دارد چراکه اگر نهایتا مجبور به پرداخت این جریمه باشند، ضربه بزرگی به آنها وارد خواهد شد.

1395-10-11

دیدگاهتان را بنویسید