دولت مرکزی هند در برابر بازی نهنگ آبی اقدام می کند

Blue-Whale

دادگاه عالی دهلی نو در روز سه شنبه از دولت مرکزی هند خواسته تا لیستی از اقدامات مورد نیاز جهت ممنوعیت بازی نهنگ آبی که باعث خودکشی بسیاری از جوانان شده ، تحویل دهد.
بازی نهنگ آبی یا چالش نهنگ آبی یک بازی انتحاری است که در نهایت باعث خودکشی شرکت کننده می شود. مراحل این بازی شامل حرکات عجیب و غریبی مانند گوش دادن به ژانرهای خاص موسیقی ، بیدار شدن از خواب در صبح زود ، تماشای یک فیلم ترسناک ، کشیدن اشکال بر روی پوست ، صدمه زدن به خود و در نهایت خودکشی می شود.
هری شانکار ، ستوان رئیس قوه قضائیه گیتا میتال و دادگستری ، از دولت مرکزی هند خواست تا گزارش را تا 12 اکتبر ارائه کند.
در همین حال ، پلیس دهلی به دادگاه عالی گفت که دستوری به سرویس های رسانه های اجتماعی فیس بوک، واتساپ، گوگل، یاهو و توییتر برای پاک کردن هر گونه پیوند یا اشاره ای به بازی ، صادر شده است.
پلیس همچنین اظهار داشت که در مورد تاثیر مضر بازی ، مشاوره ای برای والدین و سرپرستان ارائه کرده است.
یک دادگاه دادخواستی که توسط یک حامی به نام Gurmeet Singh تشکیل شده بود ، خودکشی بسیار از افراد به خاطر این بازی را خاطر نشان کرد.
سینگ به دنبال مقاصد فوری برای جلوگیری از آپلود هر گونه لینک مربوط به چالش نهنگ آبی است.
در این دادخواست آمده است که بیش از شش جوان در سراسر هند در گروه سنی 12 تا 19 ساله در طی دو هفته این بازی را انجام داده اند.
وی افزود که مرگ و میر نوجوانان از سوی کشورهای دیگر از جمله روسیه ، چین ، عربستان سعودی ، برزیل ، آرژانتین ، بلغارستان ، شیلی و ایتالیا نیز گزارش شده است.
محبوبیت ناگهانی بازی چالش نهنگ آبی ، دولت را مجبور کرده است تا تمامی لینک های مربوط به این بازی از اینترنت پاک کنند.
وزارت الکترونیک و فناوری اطلاعات ، Google ، فیس بوک ،  WhatsApp،  Instagram، مایکروسافت و یاهو را مجبور به حذف تمامی لینک های دانلود این بازی کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید