ربات انسان نمای اطلس را در حال انجام تمرینات پارکور تماشا کنید!

ربات انسان نمای اطلس

ربات انسان نمای اطلس را در حال انجام تمرینات پارکور تماشا کنید!

ربات انسان نمای اطلس (Atlas) که پیش‌تر توانایی خود در دویدن، پشتک زدن و انجام برخی حرکات آکروباتیک را به نمایش گذاشته بود، حالا به یک پارکورکار تبدیل شده است و این ورزش را با ظرافت خاصی هم انجام می‌دهد.

کمپانی بوستون داینامیکس (Boston Dynamics) با به اشتراک گذاشتن ویدیویی تازه از ربات انسان نمای اطلس در یوتیوب، توانایی آن را نه در یک جست و خیز ساده؛ بلکه در انجام تمرینات پارکور به تصویر کشیده است.

در ویدیوی زیر می‌توان دید که این ربات بدون توقف، از روی یک کنده درخت می‌جهد و روی سکوهایی که فاصله یکسان از یکدیگر ندارند، می‌پرد. کمپانی سازنده در انتهای ویدیو، سکانسی را در حالت اسلو-موشن نیز به نمایش گذاشته است تا ظرافت حرکات اطلس در عبور از سکوهایی که ارتفاع‌شان به حدود 40 سانتی‌متر می‌رسد، بیشتر به چشم بیاید.

در توضیحات ویدیو آمده است که نرم افزار و سنسورهای تصویری، هدایت حرکات اطلس را بر عهده دارند. با این وجود، هماهنگی بین اجزای مختلف این ربات مثال زدنی است و به حرکات بدن انسان شباهت بسیاری دارد.

ربات انسان نمای اطلس

اطلس که در وب‌سایت بوستون داینامیکس به عنوان «متحرک‌ترین ربات شبه انسان» توصیف شده، دارای دو دست و ایستاده روی دوپا است و با توجه به نحوه‌ی حرکاتش، با انسان مورد قیاس قرار می‌گیرد. اما در این چند سال اخیر، شاهد مانورها و حرکاتی از این ربات بودیم که شاید هر انسانی از پس انجام آن‌ها برنیاید؛ از جمله: سرپا ایستادن پس از تنه خوردن، دویدن در زمین‌های ناهموار، پشتک زدن و حالا هم انجام تمرینات پارکور!

با این حال طراحان ربات اطلس در بوستون داینامیکس، به این مهارت‌ها بسنده نکرده‌اند و قصد دارند در آینده، حرکات ژیمناستیک بیشتری را به آن بیاموزند.

تمرینات پارکور ربات انسان نمای اطلس

1397-08-13

دیدگاهتان را بنویسید