ربات های HOSPI پاناسونیک در فرودگاه‌های ژاپن مشغول به کار می‌شوند

ربات های HOSPI پاناسونیک در فرودگاه‌های ژاپن مشغول به کار می‌شوند

تماشا کنید: ربات های HOSPI پاناسونیک در فرودگاه‌های ژاپن مشغول به کار می‌شوند

یک باور مشترک در بین کاربران سراسر جهان وجود دارد و آن هم این است که اگر شما عاشق علم رباتیک و ربات های پیشرفته هستید، حتما باید سفری به کشور ژاپن داشته باشید تا بیش از هر نقطه‌ی دیگری از جهان بتوانید با این محصولات تکنولوژیک هوشمند ملاقات کنید. بعد از ربات های پیش خدمت، ربات های فروشنده و ربات های ناظر بر اجرای قوانین، حالا قرار است ربات های HOSPI پاناسونیک در فرودگاه‌های این کشور به کار گرفته شوند تا مسافران از همان بدو ورود به سرزمین‌ چشم‌بادامی‌ها، طعم خوش فناوری را بچشند!

در حال حاضر و در فاز اولیه‌ی این طرح جدید، ربات های HOSPI پاناسونیک در بخش رستوران‌های فرودگاه Narita در شهر Chiba ژاپن به کار گرفته خواهند شد. این ربات ها قرار است در زمینه‌ی سرو نوشیدنی، جمع‌آوری ظروف و نظافت فضای محل غذاخوری به صاحبان رستوران کمک کنند تا نیاز به حضور نیروی انسانی در این محل‌ها کاهش یابد.

ربات های HOSPI پاناسونیک در فرودگاه‌های ژاپن مشغول به کار می‌شوند

البته جالب است بدانید که ربات های HOSPI پاناسونیک ابتدا در بیمارستان‌های این کشور به کار گرفته شده بودند (در نام‌گذاری آنها نیز از کلمه‌ی Hospital به معنای بیمارستان استفاده شده است) و هدف از تولید آنها نیز این بود که برای جمع‌آوری نمونه‌های آزمایش و تحویل دارو به بیماران، از این ربات‌ها به جای انسان‌ها استفاده شود تا نیاز به رفت و آمد پزشکان در فضای بیمارستان و بین اتاق‌های صدها بیمار کاهش پیدا کند. در حال حاضر در چهار بیمارستان کشور ژاپن از این ربات‌های پیشرفته استفاده می‌شود و به سبب این که کار در بیمارستان به سبب وجود بیماران و تجیهزات حساس، باید از دقت بالایی برخوردار باشد، این ربات‌ها به انواع سنسورهای تشخیص موانع و جلوگیری از برخورد مجهز شده‌اند و به همین دلیل برای استفاده از آنها در محیط فرودگاه نیز محدودیت چندانی احساس نمی‌شود.

فعالیت ربات های HOSPI پاناسونیک در رستوران چگونه است؟

شما عزیزان گجت نیوزی در ویدیوی زیر می‌توانید نحوه‌ی فعالیت ربات های HOSPI پاناسونیک در فرودگاه ناریتا کشور ژاپن و شیوه‌ی تعامل آنها با اشیای داخل محیط و افراد حاضر در رستوران را مشاهده کنید:

گفتنی است که هنوز هدف اصلی پاناسونیک از اجرای این طرح آزمایشی به طور دقیق مشخص نیست، اما مطمئنا این کمپانی قصد دارد ربات‌های سری HOSPI خود را در محیط‌هایی خارج از بیمارستان‌های ژاپن نیز به کار بگیرد و احتمالا با تجیهز آنها به قابلیت های بیشتر و هوش مصنوعی پیشرفته‌تر، شاهد استفاده‌ی گسترده‌تری از ربات های HOSPI پاناسونیک در دیگر مراکز عمومی و خدماتی این کشور آسیایی خواهیم بود.

ربات های HOSPI پاناسونیک در فرودگاه‌های ژاپن مشغول به کار می‌شوند

1395-11-09

دیدگاهتان را بنویسید