رجیستری گوشی های چند سیم کارت چگونه انجام می‌شود؟

رجیستری گوشی های چند سیم کارت

رجیستری گوشی های چند سیم کارت چگونه انجام می‌شود؟

یکی از سوالاتی که در مورد طرح ثبت و شناسه‌دار کردن گوشی های تلفن همراه مطرح می‌شود، نحوه رجیستری گوشی های چند سیم کارت است. کمیته رجیستری اعلام کرده که گوشی های چند سیم کارت نیازی به رجیستری چندباره ندارند.

طرح رجیستری گوشی های تلفن همراه از آذرماه 1396 به طور رسمی در ایران اعمال شد. ابتدا محصولات آیفون مشمول طرح رجیستری شدند و سپس سایر برندها در چند مرحله وارد این طرح شدند و احتمالا پس از تعطیلات عید نیز رجیستری گوشی های سامسونگ اجرایی می‌شود.

در طرح رجیستری برای فعال‌سازی گوشی های جدید، کاربر باید از طریق سامانه همتا یا کد ستاره 7777 مربع (#7777*)، شماره سیم کارت، شماره IMEI یا همان شناسه‌ی دستگاه و کد فعال‌سازی (یک کد 6 رقمی که بر روی کارت گارانتی درج شده و هنگام خرید گوشی از فروشنده دریافت می‌شود) را وارد کند. سامانه رجیستری، شناسه IMEI گوشی و شماره سیم کارت را با هم منطبق می‌کند و در نهایت گوشی فعال خواهد شد.

نحوه رجیستری گوشی های چند سیم کارت

یکی از سوال‌هایی که در مورد طرح رجیستری مطرح شده به گوشی های چند سیم کارت مربوط می‌شود. گوشی های چند سیم کارت به ازای هر سیم کارت، دارای یک کد IMEI هستند و به همین دلیل این سوال پیش می‌آید که آیا این گوشی‌ها به رجیستری چند باره نیاز دارند و آیا تفاوتی در رجیستری گوشی های چند سیم کارت با گوشی های تک سیم کارت وجود دارد یا خیر؟

رجیستری گوشی های چند سیم کارت

در همین راستا، کمیته رجیستری اعلام کرده در صورتی که گوشی قانونی باشد، در هنگام استعلام اصالت دستگاه با استعلام یکی از شناسه‌ها، شناسه‌ی دیگر نیز در جواب پیامک ارسال خواهد شد. در واقع برای فعال‌سازی کافی است یکی از سیم کارت‌ها را فعال کنید و سیم کارت دوم نیز به صورت خودکار فعال می‌شود. بنابراین رجیستری گوشی های چند سیم کارت تفاوتی با گوشی های معمولی ندارد و تنها با یک بار رجیستر کردن گوشی بر اساس یکی از شماره‌های سیم کارت، کار ثبت و فعال‌سازی گوشی انجام خواهد شد.

1397-01-06

دیدگاهتان را بنویسید