رونمایی از باریک‌ترین تبلت سامسونگ

مجله دیجی کالا – یوسف اسفندیاری: ساعاتی قبل، سامسونگ تبلت ۱۰.۵ اینچی گلکسی تب S5e معرفی کرد که قیمت مدل پایه آن ۳۹۹ دلار است؛ این یعنی نه‌تنها قیمت آن از تبلت ۶۴۹ دلاری گلکسی تب اس ۴ بسیار پایین‌تر است، بلکه از برخی جهات از ویژگی‌های بهتری هم بهره می‌برد.

باریک‌ترین تبلت سامسونگ معرفی شد

به‌عنوان مثال، باید بگوییم گلکسی تب S5e با داشتن ضخامت ۵.۵ میلی‌متری و وزن ۴۰۰ گرمی، باریک‌ترین و سبک‌ترین تبلت سامسونگ محسوب می‌شود. به‌عنوان مقایسه، ضخامت و وزن آیپد پرو ۱۱ اینچی به ترتیب ۵.۹ میلی‌متر و ۴۶۸ گرم است. کمپانی سامسونگ می‌گوید نسبت نمایشگر به بدنه این تبلت، ۸۱.۸ درصد است که بیشتر از نسبت ۷۹ درصدی گلکسی تب اس ۴ به حساب می‌آید. نسبت نمایشگر به بدنه آیپد پرو ۱۱ اینچی هم ۸۲.۹ درصد است.

برخلاف دیگر تبلت‌های مقرون به صرفه سامسونگ، این تبلت از نمایشگر و تراشه خوبی بهره می‌برد. گلکسی تب S5e مجهز به نمایشگر ۱۰.۵ اینچی سوپر AMOLED با نسبت تصویر ۱۶:۱۰ و رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ است. تراشه ۸ هسته‌ای اسنپ‌دراگون ۶۷۰ هم به‌عنوان یک تراشه میان‌رده عملکرد خوبی دارد و سامسونگ وعده داده که کاربران این تبلت می‌توانند از عمر باتری ۱۴.۵ ساعته آن لذت ببرند.

باریک‌ترین تبلت سامسونگ معرفی شد

گلکسی تب S5e نخستین تبلت سامسونگ است که همراه با اندروید پای و نسخه دوم دستیار دیجیتالی بیکسبی عرضه می‌شود. همچنین این گجت مانند گلکسی نوت ۹ و تب اس ۴ از قابلیت DeX هم پشتیبانی می‌کند که می‌تواند محیط اندروید گجت را به محیط دسکتاپ تبدیل کند. با این حال، طبق بررسی‌های انجام شده هنوز DeX تجربه‌ی کاربری خوشایندی را به ارمغان نمی‌آورد و امیدواریم این گجت از نسخه بهبود یافته آن بهره ببرد. در ضمن نباید فراموش کنیم که این تبلت از قلم S Pen پشتیبانی نمی‌کند.

از دیگر ویژگی‌های قابل توجه آن، می‌توانیم به تعبیه ۴ اسپیکر مبتنی بر تکنولوژی AKG اشاره کنیم. مدل پایه این تبلت، مجهز به ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی (با پشتیبانی از کارت حافظه microSD تا حداکثر ظرفیت ۵۱۲ گیگابایت) و ۴ گیگابایت حافظه رم است. همچنین سامسونگ اعلام کرده مدل مجهز به ۶ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی هم عرضه می‌کند که البته به قیمت آن اشاره‌ای نشده است.

باریک‌ترین تبلت سامسونگ معرفی شد

در رابطه با دوربین هم سامسونگ یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی در پنل پشتی تعبیه کرده و دوربین سلفی هم از سنسور ۸ مگاپیکسلی بهره می‌برد. گلکسی تب اس ۴ هم مجهز به همین دوربین‌ها است. مدل پایه این تبلت که از ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۱۹ با قیمت ۳۹۹ دلاری در رنگ‌های سیاه و خاکستری و به‌طور محدود در رنگ طلایی عرضه خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید