رکود بازار موبایل جهان در سال 2018؛ فروش گوشی های سامسونگ کاهش یافت

رکود بازار موبایل

رکود بازار موبایل جهان در سال 2018؛ فروش گوشی های سامسونگ کاهش یافت

رکود بازار موبایل در سه ماهه سوم سال 2018 به بحران تبدیل شده است. میزان فروش گوشی های هوشمند به خصوص محصولات سامسونگ در بازار جهانی با سه درصد کاهش مواجه شده و نسبت به سال گذشته، سیر نزولی داشته است.

بر اساس آمار منتشر شده توسط موسسه آماری و تحقیقاتی کانتر پوینت (Counter Point) میزان فروش تعداد زیادی از شرکت‌های تولیدکننده گوشی های موبایل در سه ماهه سوم سال 2018 با کاهش چشمگیری مواجه بوده است. در واقع میزان فروش گوشی های هوشمند توسط برندهای بزرگ در این بازه زمانی حدود 386.8 میلیون دستگاه بوده که نسبت به سال گذشته حدود 3 درصد کاهش داشت. از طرفی آمار موسسه تحقیقاتی IDC کاهش 6 درصدی را نشان می‌دهد.

رکود بازار موبایل

سهم برند‌های بزرگ در رکود بازار موبایل

همانطور که گفته شد میزان فروش گوشی های موبایل در بازار جهانی نسبت به سه ماهه سوم سال قبل با 3 درصد کاهش مواجه بوده و بر اساس بررسی‌های انجام شده، سهم هر یک از شرکت‌های تولیدکننده گوشی های موبایل در جهان مشخص شده است. برند سامسونگ که یکی از برترین برند‌های تلفن همراه محسوب می‌شود با 2 درصد افت مواجه بوده و از 21 درصد سال گذشته به سهم 19 درصدی رسیده است. برند هواوی که به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده چینی بازار موبایل شناخته می‌شود با 3 رصد رشد همراه بوده و خود را از 10 درصد سال گذشته به سهم 13 درصدی رساند. برند اپل هیچ گونه رشد و کاهشی نداشته و همانند سال گذشته سهم 12 درصدی را دارد. پس از این سه غول بزرگ نوبت به برند شیائومی می‌رسد که در مقایسه با سال گذشته با رشد 2 درصدی همراه بوده و توانسته سهم خود را به 9 درصد برساند.

بر اساس بررسی‌های وب سایت Gsmarena، مقدار فروش برند‌های بزرگ جهان در سه ماه سوم سال 2018 بدین شکل است که سامسونگ 72 میلیون دستگاه، هواوی 52 میلیون و اپل 47 میلیون دستگاه توانسته‌اند به فروش برسانند. اچ ام دی گلوبال (HMD Global) که نماینده فروش محصولات نوکیا شناخته می‌شود هم در این بازه زمانی توانست حدود 48 میلیون دستگاه موبایل بفروشد و سهم خود را در بازار جهانی به 1 درصد برساند.

جدول سهم برندهای تولیدکننده گوشی های هوشمند:

1397-08-13

دیدگاهتان را بنویسید