ساخت ایستگاه اتوبوس با چاپگر سه بعدی در چین

winsun-3d-printed-bus-stop

این روزها برای ساخت و تولید هرچیزی، از کوچکترین اشیای خانگی گرفته تا محصولات پزشکی و غیره از چاپگرهای سه بعدی خانگی و صنعتی استفاده می شود.

در دنیای معماری و طراحی نیز این روزها از این چاپگرهای سه بعدی جهت ساخت بناهای بزرگ و کوچک نیز استفاده های گوناگونی می شود. وقتی صحبت از بناهای بزرگ می شود می توانید تجسم کنید که یک خانه کاملا محکم و استاندارد را می توانید ظرف مدت کوتاهی توسط یک چاپگر سه بعدی بنا کنید.
بنابراین دور از ذهن نیست که ساخت بناهای کوچکتر مانند سرپناه ها نیز به عهده این چاپگرها گذاشته شود.

3d-printed-bus-stop
حالا یک شرکت چینی بناک "وین سان" با کمک چاپگر سه بعدی خود که آنرا "بیگ دلتا" نامیده است اولین ایستگاه اتوبوس را طراحی و ایجاد کرده است. 
نکته قابل توجه دیگر این است که این ایستگاه اتوبوس با استفاده از مواد بازیافتی و برخی زباله های کارخانه این شرکت در شانگهای صورت گرفته است و قرار براین است که این ایستگاه اتوبوس در نقاط مختلف این کشور مورد استفاده عموم قرار بگیرد.

البته این ایستگاه های اتوبوس در طراحی های مختلفی ساخته شده اند که در آنها دو تا چهار صندلی بزرگ برای نشستن مسافران نیز وجود دارد و دو طرف این ایستگاه ها به صورت روباز طراحی شده اند تا افراد برای مشاهده اطراف خود مشکلی نداشته باشند.

 

دیدگاهتان را بنویسید