سامسونگ در سال 2016 تلویزیون سه بعدی عرضه نخواهد کرد

تلویزیون سه بعدی

سامسونگ در سال 2016 تلویزیون سه بعدی عرضه نخواهد کرد

یکی از تکنولوژی‌هایی که زمان معرفی خود، سر و صدایی زیادی به پا کرد تکنولوژی تلویزیون سه بعدی بود و توانست به محبوبیتی هرچند کم برسد؛ اما به نظر می‌رسد که این روزها بازار تلویزیون‌های سه بعدی چندان هم رونقی ندارد و سامسونگ تصمیم گرفته که برای سال 2016 محصولی در این دسته تولید نکند.

همان‌طور که در مقدمه گفتیم تکنولوژی سه بعدی در زمان عرضه‌ی خود توانست توجه همه را به سمت خود جلب کند؛ اما از گرانی تولید محتوای سه بعدی گرفته تا حتی گرانی تلویزیون‌های سه بعدی همگی باعث شدند تا کاربران تمایل چندانی برای رفتن به سمت استفاده از تکنولوژی سه بعدی نشان ندهند.

طبق گزارش‌های یک منبع ناشناس، گویا مسئولان سامسونگ نیز به دلیل سود کم بازار تلویزیون سه بعدی تصمیم گرفته‌اند که در سال 2016 محصولی با چنین ویژگی عرضه نکنند.

با این حساب اگر علاقه داشته باشید که تلویزیونی با چنین مشخصاتی خریداری کنید باید به سراغ مدل‌های 2015 تلویزیون‌های سه بعدی سامسونگ بروید؛ البته حق انتخاب از برندهای دیگری مانند سونی و الجی همچنان وجود دارد.

سامسونگ تلاش می‌کند تا به سمت واقعیت مجازی برود و به همین منظور بر روی گجت‌هایی مانند هدست Gear VR، دوربین 360 درجه‌ای و Gear 360 سرمایه‌گذاری کرده است.

از طرف دیگر، کمپانی کره‌ای تمرکز خود را بر روی تلویزیون‌های 4K SUHD به همراه HDR معطوف کرده و انتظار می‌رود که این کمپانی نسل دوم صفحات کوانتوم دات (Quantum Dot) را معرفی کند که باعث هرچه بهتر شدن کیفیت تصاویر می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید