سامسونگ سومین نسل از تراشه‌های 14 نانومتری FinFET را به مرحله تولید می‌رساند

تراشه‌های 14 نانومتری FinFET

سامسونگ سومین نسل از تراشه‌های 14 نانومتری FinFET را به مرحله تولید می‌رساند

کمپانی سامسونگ اعلام کرده که به‌زودی فرآیند تولید نسل سوم تراشه‌های 14 نانومتری FinFET را به پایان خواهد رساند. این بدین معنی است که به‌زودی ما شاهد عرضه محصولات سامسونگ با استفاده از این تراشه‌های کم مصرف خواهیم بود که می‌توانند رقیب جدیدی برای تراشه‌های 16 نانومتری TSMC باشند.

نسل سوم تراشه‌های 14 نانومتری FinFET کم مصرف‌تر و ارزان‌تر به محصولات سامسونگ خواهند آمد

پس از معرفی برنامه‌ریزی‌های مربوطه به عرضه تراشه‌های 7 و 10 نانومتری، سامسونگ اعلام کرده که به‌زودی شاهد اتمام فرآیند تولید نسل سوم تراشه‌های 14 نانومتری FinFET خواهیم بود و به نظر می‌رسد که دیگر مشتریان باید خود را جهت استفاده از این چیپ‌ها در تکنولوژی‌های جدید آماده کنند.

“System LSI” بخش تولید تراشه سامسونگ است که قصد دارد تا پایان سال جاری استفاده از نسل سوم تراشه‌های 14 نانومتری FinFET را در محصولات خود عملی کند. این تراشه از مصرف انرژی کمتری برخوردار بوده و در نهایت قیمت پایین‌تری نسبت به نسل‌های گذشته این تراشه‌ها خواهد داشت.

سامسونگ میزان ماسک‌های مورد نیاز جهت تولید چیپ‌های ویفر را کاهش داده است. به همین دلیل است که ما شاهد یک تراشه کم مصرف هستیم. این کمپانی در حال حاضر به دنبال آزمایش‌های بیشتری بر روی آن‌ها بوده و تا به حال هزاران ویفر را به این شکل تولید کرده است. غول فناوری کره‌ای قصد دارد با عرضه تراشه‌های 14 نانومتری FinFET به مشتریان خود، رقابت پایاپایی را با تراشه‌های 16 نانومتری ساخت TSMC داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید