سرقت 13 میلیون دلاری هکرها در کمتر از دو ساعت

سرقت 13 میلیون دلاری هکرها در کمتر از دو ساعت

این روزها تعداد هکرها به حدی افزایش یافته که هرلحظه خطر در دام افتادن یکی از آن‌ها وجود دارد؛ البته اغلب هکرهای نابغه، شیوه‌های جدیدی را برای نفوذ و سرقت اطلاعات به کار می‌برند. سیستم‌های بانکی دارای امنیت فوق‌العاده بالایی هستند و هکرهای حرفه‌ای از روش‌های پیچیده‌ای برای نفوذ به آن‌ها استفاده می‌کنند. به‌تازگی یک گروه هکر ژاپنی با استفاده از یک روش جدید، موفق به سرقت 12.7 میلیون دلار از دستگاه‌های خودپرداز شدند.

تحقیقات نشان می‌دهد که این هک انجام شده پایان نیافته است و شاید هم‌اکنون در حال انجام باشد، اما تاکنون اطلاعات چندانی از آن فاش نشده است. این هکرهای ژاپنی در کمتر از دو ساعت توانسته‌اند که 12.7 میلیون دلار از دستگاه‌های خودپرداز ( ATM ) سرقت کنند. آن‌طور که پیدا است، عملیات هک با کارت‌های اعتباری کلون انجام شده است.

پلیس‌ها بر این باورند که این هکرهای حرفه‌ای اطلاعات را از یک بانک در آفریقای جنوبی به سرقت برده‌اند و پس از آن نزدیک به 1600 کارت اعتباری از این اطلاعات چاپ کرده‌اند و از این کارت‌ها در معامله‌ها استفاده کرده‌اند. تقریبا حدود 14000 تراکنش با این کارت‌های اعتباری انجام شده، پلیس امنیتی معتقد است که 100 نفر در این سرقت همکاری کرده‌اند. لازم به ذکر است که هنوز هویت این هکرها مشخص نشده است.

مقامات ژاپنی و همچنین مسئولان آفریقای جنوبی در ارتباط با سازمان پلیس جنایی بین‌المللی برای پیدا کردن مسئولان این سرقت صحبت‌هایی داشته‌اند. مطالعات نشان می‌دهد که این سرقت همانند ایجاد کردن کارت اعتباری برای سارقین راحت بوده و شاید یک مهره نفوذی در بانک آفریقای جنوبی داشته‌اند.

به هر حال در این حمله سایبری علاوه بر مبلغ نام برده شده، اطلاعات بانکی بسیاری به سرقت رسیده و شاید این هکرهای ژاپنی قصد نفوذ به بانک‌های دیگر و انجام سرقت‌های بزرگ‌تر را داشته باشند. دنیای آنلاین با وجود سیستم‌های امنیتی پیچیده، بسیار خطرناک‌تر از گذشته شده و باید بیشتر به مسائل امنیتی برای مقابله با هکرها دقت کرد.

دیدگاهتان را بنویسید