سلکشن (۵)؛ رخداد‌هایی که بهتر است بدانید!

برترین‌ها: مطابق معمول هر آدینه، مهم‌ترین اتفاقات دنیای فناوری در هفته گذشته را با هم مرور می‌کنیم.

احتمال محدود کردن اینستاگرام تایید شد

سید عباس مرادی از طراحان طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی در یک برنامه تلویزیونی گفت:

* بهترین نقطه برای حکمرانی در فضای مجازی، همین جایی است که طرح صیانت قرار است وارد شود، یعنی خدمات پایه کاربردی باید فضای رقابتی ایجاد کنیم، با مزیت رقابتی که برای کاربر قابل لمس باشد.

dsgsg

* فعلا هیچ مشابه داخلی اینستاگرام نداریم. هدف طرح صیانت این است که پلتفرمی امن ایجاد شود تا زمینه مهاجرت کاربر ایرانی به نمونه داخلی فراهم شود.مثلا در اینستاگرام پلاس، بانکداری الکترونیکی خواهیم داشت.

* رویکرد طرح صیانت، بومی‌سازی و داخلی‌سازی نیست، چرا که اگر نمونه‌های خارجی هم قوانین ما را بپذیرند، همان تسهیلات نمونه‌های داخلی را دریافت می‌کنند. فیلترینگی در کار نیست ولی قطعا محدودیت هست مثلا محدودیت پهنای باند برای اینستاگرام.

* تخفیف‌های مالیاتی برای انجام تبلیغات در اینستاگرام ایرانی در نظر گرفته خواهد شد، ولی این تخفیف برای اینستاگرام آمریکایی نخواهد بود.

* به میزان مهاجرت مردم به نمونه‌های داخلی، برای اپلیکیشن‌های خارجی محدودیت پهنای باند در نظر گرفته می‌شود.


ابزار‌های دریافت اینترنت ماهواره‌ای در ایران

تصویری از ابزارهای دریافت اینترنت ماهواره‌ای که در شبکه‌های اجتماعی دست‌به‌دست می‌شود و ادعا شده در ایران گرفته شده.

dsgsg

همزمان با تلاش مجلس برای تصویب طرحی با نام صیانت از کاربران که بنابر گزارش‌ها به محدودکردن هرچه‌ بیش‌تر اینترنت در ایران می‌انجامد، اخبار پوشش بخشی‌از آسمان ایران با اینترنت ماهواره‌ای بسیار شنیده می‌شود.


راه رفتن پسر معلول با لباس رباتیک ساخت پدرش

اسکار که دارای معلولیت است و از صندلی چرخدار استفاده می‌کند، روزی به پدرش که مهندس روباتیک است می‌گوید: چرا روباتی نمی‌سازی که بتوانم با آن راه بروم؟ این باعث شد لوئیس، پدر اسکار یک لباس روباتیک بسازد که حالا ۱۸۰ هزار دلار ارزش دارد.

dsgsg


جدیدترین نسخه تلگرام منتشر شد

تلگرام با آپدیت بزرگ ۷.۹.۰ مجموعه‌ای از قابلیت‌های جدید را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که دربرگیرنده ویژگی‌هایی در بخش تماس ویدیویی، پیام‌های خودمحوشونده و تنظیم سرعت پخش ویدیو است. در این نسخه حتی شاهد ایموجی‌های متحرک جدیدی هم هستیم.

آپدیت جدید تلگرام شامل نسخه دوم قابلیت Group Video Calls است که اجازه می‌دهد حداکثر ۳۰ فید ویدیویی و ۱۰۰۰ بیننده داشته باشید. تلگرام می‌خواهد در آینده می‌خواهد تعداد بینندگان را افزایش دهد. البته نکته عجیب این‌جاست که برای استفاده از این قابلیت ابتدا باید یک گروه بسازید، سپس آن‌جا چت صوتی ایجاد کنید و بعد این چت را به حالت فید ویدیویی تبدیل نمایید.

dsgsg

همچنین ویرایشگر رسانه‌ای هم در زمان طرح زدن روی تصاویر دقت بالاتری را ارائه می‌کند. در این آپدیت می‌توانید اندازه قلم خود را افزایش دهید یا با کاهش زوم روی تصاویر اندازه قلم را پایین بیاورید.

dsgsg


رونمایی از چهره جدید و آفرود BMW Z۴

خودروسازی آلمانی BMW که در سال های اخیر توجه ویژه ای به خودروهای SUV و آفرود داشته، در راستای برنامه جدید خود در زمینه کسب سهم قابل توجهی از بازار این خودروها، با ایجاد یه به روز رسانی جذاب و جسورانه در خودروی محبوب کوپه BMW Z4 خود، آن را تبدیل به یک کراس اوور جذاب کرده است که می تواند توجه بسیاری از علاقمندان به این خودروها را به خود جلب کند.

dsgsg

گرایش به خودروهای کراس اوور و SUV در سال های اخیر گسترش بسیار زیادی در بازارهای پیدا کرده و این خودروها که در ابتدا گل سر سبد بازارهای آمریکای شمالی بودند، امروز در تمام نقاط جهان طرفداران خاص خود را پیدا می کند. این خودروها به نوبه خود در طرح های مختلفی ارائه می شوند و برای مثال در اروپا بسیار خواهان خودروهای کراس اوور جمع و جور هستند. خودروسازان نیز به این علاقه بازار اهمیت داده و سعی دارند تا مشتریان خود را با مدل های متنوع راضی نگه دارند. در این میان برخی خودروسازان نیز از مدل های موجود خود بهره برده و با ایجاد به روز رسانی های جدید، خودروهای کراس اوور متنوع را در معرض انتخاب کاربران خود قرار داده اند.

dsgsg

خیره کننده ترین ویژگی Z4 M Coupe Safari جدید، افزایش عملکرد خارج جاده آن نیست. در عوض، این خودرو مجهز به یک دریچه عقب سفارشی است که می تواند دو لاستیک اضافی را در خود جای دهد و همین طراحی جالب توجه باعث شده تا این خودرو ظاهر Safari مانند کاملاً جسورانه ای داشته باشد. اما این فقط یکی از چندین تغییر ایجاد شده در خودروی BMW جدید است؛ این خودرو همچنین به سپرها و گلگیرهایی برای قرار دادن لاستیک های بزرگتر A / T 235/65 Toyo Open Country که دور چرخ های 17 اینچی بلک راینو را می پیچد، مجهز شده است. یکی دیگر از موارد اضافی موجود در این آفرود کوپه، صفحه محافظ ویژه ای برای محافظت از سخت افزار خودرو است.


کشف پاتریک و باب اسفنجی در اعماق دریا!

دانشمندان باب اسفنجی و پاتریک را دردر اعماق دریا پیدا کردند. آنها یک اسفنج زرد و یک ستاره دریایی صورتی رنگ را در اعماق اقیانوس اطلس مشاهده کردند که بسیار شبیه شخصیت‌های کارتونی نیکلدئون یعنی «باب اسفنجی شلوار مربعی» و دوستش پاتریک هستند.

dsgsg


تصاویر جدید منتشر شده از فیفا ۲۲

صاویر جدیدی از فیفا ۲۲ منتشر شد.

در این نسخه، چهره رونالدو مورد انتقاد هواداران قرار گرفته و میسن گرینوود هم بالاخره لایسنس شده، همچنین چهره مسی هم نسبت به نسخه قبلی هیچ تغییری نکرده؛ در این بین شاهد اولین تصویر از منو بخش ادیت لباس و استادیوم هم هستیم.

تصاویر مربوط به نسخه آزمایشی است اما احتمال تغییر چهره با توجه به نسخه‌های قبلی خیلی کم است!

dsgsg

dsgsg

دیدگاهتان را بنویسید