سونی و موراتا تفاهم نامه انتقال کسب و کار باتری امضا کردند

کسب و کار باتری

سونی و موراتا تفاهم نامه انتقال کسب و کار باتری امضا کردند

دو کمپانی موراتا (Murata Manufacturing) و سونی امروز رسما از تفاهم نامه خود بر سر انتقال کسب و کار باتری گروه سونی به گروه موراتا خبر دادند. در ادامه به جزئیات این تفاهم نامه انتقال کسب و کار باتری می‌پردازیم.

تفاهم الزام آور سونی و موراتا در انتقال کسب و کار باتری

هدف موراتا و سونی پس از مذاکرات و بررسی دقیق جزئیات مفاد و شرایط انتقال، اجرای توافق‌ نامهه قطعی الزام‌آور در نیمه اکتبر 2016 و تکمیل انتقال تا پایان مارس 2017 ، منوط به تأیید نهادهای نظارتی است.

اگرچه حوزه این انتقال هنوز نهایی نشده است، دو طرف انتظار دارند که این انتقال شامل کسب‌ و کار باتری تحت پوشش شرکت Sony Energy Devices Corporation در ژاپن که زیر مجموعه سونی است؛ عملیات ساخت مربوط به باتری‌های سونی در چین و سنگاپور و دارایی‌ها و کارکنان اختصاص داده‌ شده به کسب‌ و کار باتری گروه سونی و مراکز تحقیق و توسعه در ژاپن و دیگر نقاط جهان، شود.

انتظار نمی‌رود فعالیت‌های تجاری مرتبط با فروش باتری‌های USB با برند سونی به مصرف‌ کنندگان، باتری‌های آلکالاین، باتری‌های دکمه‌ای و سکه‌ای و پروژکتورهای قابل‌ حمل و همچنین برخی محصولات دیگر شامل این انتقال شود.

پیشینه و اهداف این انتقال به شرح زیر است:

  • سونی کسب‌ و کار باتری‌اش را از سال ۱۹۷۵ آغاز کرد و در سال ۱۹۹۱ نخستین باتری تجاری از نوع لیتیم-یون را به بازار عرضه کرد. از آن زمان تاکنون سونی به تولید و عرضه تجاری محصولات گوناگون و پیشرفته‌ای در کسب‌ و کار باتری و عمدتاً به‌ عنوان بخش اصلی محصولات الکترونیکی، ادامه داده است. Sony به‌ تازگی بر روی افزایش سودآوری کسب‌ و کار باتری‌های لیتیم-یون پلیمری برای تلفن‌های هوشمند تمرکز کرده است. حوزه‌ای که محیط رقابتی در آن به شدت در حال تغییر است. در عین حال این شرکت منابعش را به باتری‌های لیتیم-یون استوانه‌ای برای برای ابزار آلات برقی و دیگر کابردهای پرمصرف اختصاص داده است.

مزیت‌های فنی:

  • Murata پیشتاز جهانی حوزه‌های اجزاء الکترونیکی‌ است. این شرکت برای دستیابی به اهداف برنامه میان‌ مدت تا سال ۲۰۱۸ قصد دارد مزیت‌های رقابتی‌اش را در بازار ارتباطات افزایش دهد و در عین حال در بازارهای هدفش یعنی صنایع خودرو، بهداشت و انرژی به‌ دنبال ایجاد مدل‌های نوین کسب‌ و کار و ارزش برای مشتریان است. با توجه به این شرایط، موراتا به نقاط وقت فناوری و تحربیات بازارهای جهانی کسب‌وکار باتری سونی کشیده شده است. به‌ دنبال این انتقال، موراتا قصد دارد کسب‌ و کار باتری را به‌ عنوان بخشی اصلی از کسب‌ و کار انرژی‌اش برای رشد و توسعه بیشتر این بخش، قرار دهد.
  • موراتا و سونی از منظر هر کدام از مجموعه استراتژی‌هایشان و به‌ منظور افزایش توان رقابت و حصول اطمینان از رشد پایدار کسب‌ و کار باتری در عین در نظر گرفتن سرمایه‌ گذاری برای دستیابی به توان رقابت و رشد پایدار، تشخیص‌ داده‌اند که ادامه مذاکرات برای انتقال توانمندی‌های فنی و تجربیات تجاری‌ای که Sony در کسب‌ و کار باتری اندوخته است به موراتا و مدیریت این کسب‌ و کار تحت پوشش گروه Murata، برای هر دو طرف سودمند است.

1395-05-13

دیدگاهتان را بنویسید