سونی و پاناسونیک به دنبال پخش بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ با کیفیت 8K هستند!

سونی و پاناسونیک به دنبال پخش بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ با کیفیت 8K هستند!

سونی و پاناسونیک به دنبال پخش بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ با کیفیت 8K هستند!

دیگر المپیک ۲۰۱۶ ریو هم با تمام تلخی‌ها و شیرینی‌هایش برای ما به پایان رسید و احتمالا با تماشای نخست وزیر ژاپن در لباس شخصت ماریو متوجه شده اید که المپیک ۲۰۲۰ قرار است در توکیو، پایتخت این کشور عجیب و جذاب برگزار شود. حالا اخبار جدیدی به گوش می‌رسد که نشان‌ دهنده‌ی این است که این دوره دارای جذابیت‌های جانبی فراوانی خارج از خود میدان رقابت‌ها خواهد بود.
ژاپن کشوری است که از همواره یکی از پیشگامان تکنولوژی و صنایع هوشمند در جهان بوده است و مسلما المپیک ۲۰۲۰ که قرار است در این کشور آسیایی شرقی برگزار شود، عرصه‌ای بزرگ برای نمایش این قدرت تکنولوژیک است. یکی از این حوزه‌ها، پخش رقابت‌های ورزشی این دوره با کیفیت بسیار بالا است و حالا طبق گزارشی جدید متوجه شده‌ایم که این کیفیت قرار است تا رزولوشن 8K بالاتر برود!

المپیک ۲۰۲۰ توکیو؛ اولین دوره‌ی رقابت‌های المپیک با پخش زنده‌ی 8K

شاید شما عزیزان گجت نیوزی همین حالا که این مطلب را می‌خوانید، حتی یک بار هم از نمایشگرهای 4K استفاده نکرده باشید و یا با محتوایی بالاتر از ۱۰۸۰ پیکسل و 2K برخورد نداشته باشید، اما لازم است بدانید که دو کمپانی پیشروی ژاپنی در صنعت تولید نمایشگرها یعنی پاناسونیک و سونی تصمیم گرفته‌اند از این سطح هم بالاتر بروند و با تولید نمایشگرهای دارای رزولوشن 8K، ورود قدرتمندی به این سطح از کیفیت داشته باشند.

البته شاید تا زمان المپیک ۲۰۲۰ تولید نمایشگرهای دارای رزولوشن 8K برای دو ابر کمپانی مانند سونی و پاناسونیک چندان کار سختی نباشد. اما چیزی که اهمیت دارد این است که آیا محتوای لازم برای پخش بر روی این تلویزیون‌ها فراهم است؟ این دو کمپانی به سراغ NHK رفته‌اند تا تکنولوژی برودکست جدیدی را توسعه دهد که این تکنولوژی قابلیت ارسال و پخش زنده‌ی ویدیوهای 8K را فراهم می‌کند.

این پخش کننده‌ی ژاپنی در همین دوره‌ی المپیک هم پخش و ارسال محتوای با کیفیت 8K را به صورت آزمایشی اجرا کرد، اما اهمیت کار سونی و پاناسونیک در این است که آنها باید قیمت بسیار بالای تلویزیون‌های 8K موجود در بازار را تا المپیک ۲۰۲۰ تا حدی کاهش دهند که کاربران بیشتری بتوانند آنها را خریداری کنند و محتوای ارسالی را دریافت کنند. بنابراین به نظر می‌رسد که چهار سال دیگر شاهد اولین پخش زنده‌ی رقابت‌های ورزشی جهان با کیفیت 8K به طور گسترده و از توکیو خواهیم بود.

1395-06-08

دیدگاهتان را بنویسید