سیستم عامل Android Things ؛ هدیه گوگل برای اینترنت اشیا

سیستم عامل Android Things گوگل برای اینترنت اشیا

سیستم عامل Android Things ؛ هدیه گوگل برای اینترنت اشیا

سیستم عامل Android Things نام جدید پلتفرم گوگل مخصوص دستگاه های اینترنت اشیا است. این پلتفرم مدرن، دارای بخشی به نام Weave است که وظیفه ارتباط بین دستگاه های مختلف اینترنت اشیا را بر عهده دارد. این بخش از پلتفرم جدید گوگل که در واقع نسخه ارتقا یافته سیستم عامل بریلو (Brillo)‌ است، زین پس امکان آن را خواهد داشت تا با سرویس های ابری نظیر دستیار گوگل (Google Assistant)‌ نیز ارتباط برقرار کند.

اینترنت اشیا یا همان IOT، به طور کلی اشیا و وسایلی را در بر می‌گیرد که قادرند به اینترنت متصل شده و از طریق اپلیکیشن های موجود در گوشی های هوشمند کنترل شوند. گفتنیست که اینترنت اشیا همچنان پر رونق است و هر کسی دوست دارد از این دستگاه‌ها استفاده کند.

ما اخیرا تحرکاتی را از سوی مایکروسافت دیده‌ایم و آن‌ها در تلاشند تا ویندوز 10 و کورتانا را به اینترنت اشیا بیاورند؛ اما در این بین، گوگل نیز می‌خواهد به همه یادآوری کند که او هم جزوی از این بازی است. آیا کسی به یاد میاورد که پلتفرم اینترنت اشیا گوگل چه نام داشت؟ اگر شما هم از عاشقان فناوری هستید و یا یکی از طرفداران پر و پا قرص گوگل هستید، قطعا می‌دانید که این پلتفرم بریلو نام دارد.

بله، ما هم همانند شما شاید کمی این نام را عجیب بدانیم، اما خوشبختانه گوگل با تغییر نام این پلتفرم به سیستم عامل Android Things ، باعث شده تا کاربران به مراتب آسان‌تر از گذشته این نام را از بر کنند. برلیو مبتنی بر اندروید بود و پلتفرم جدید گوگل نیز بر همین اساس اما بیش از پیش آپگرید شده تا توسعه دهندگان را قادر سازد با استفاده از ابزارهای یکسان با اندروید، خیلی آسوده‌تر از گذشته بر روی دستگاه‌های اینترنت اشیا کار کنند. گوگل اخیرا نسخه پیش نمایش مخصوص توسعه دهندگان سیستم عامل Android Things را منتشر کرده است، اما آن تنها یک بخش از این آپدیت خواهد بود.

سیستم عامل Android Things گوگل برای اینترنت اشیا

به روزرسانی بخش Weave، مهمتر از تغییر نام بریلو به سیستم عامل Android Things

دیگر بخش، آپدیتی مربوط به یک آپدیت برای “Weave” است که گوگل از این ابزار برای برقراری ارتباط بین دیوایس های اینترنت اشیا با یکدیگر استفاده می‌کند. بزرگ‌ترین به روزرسانی سیستم عامل Internet Things دقیقا همینجاست و در واقع ارتباط آسان دستگاه‌های اینترنت اشیا با سرویس های ابری نظیر دستیار گوگل (Google Assistant)، به واسطه Weave است. ترکیبی که با عملیات‌های مختلف بر روی گوگل به وجود خواهد آ مد تا کاربران را در راه جذابی از استفاده این دستگاه‌ها قرار  دهد.

1395-09-24

دیدگاهتان را بنویسید