شایعه: برای اولین بار بلوتوث نسخه 5 در گلکسی اس 8 به کار می‌رود

بلوتوث نسخه 5 در گلکسی اس 8

گلکسی اس 8 اولین گوشی مجهز به بلوتوث نسخه 5.0 خواهد بود؟

سامسونگ برای جبران اشتباهات پدید آمده در پرچمدار قبلی خود، باید محصولی بسیار متفاوت برای جلب اعتماد دوباره کاربران ارائه کند. با توجه به تلاش شبانه‌روزی این کمپانی بر روی پرچمدار جدید خود از سری S، به نظر می‌رسد که این گوشی در بسیاری از جهات، اولین در دنیای تکنولوژی باشد. به عنوان جذاب‌ترین این موارد باید به استفاده از حسگر اثر انگشت نوری و در ادامه بلوتوث نسخه 5 در گلکسی اس 8 (Galaxy S8) اشاره کنیم که تاکنون شایعات زیادی پیرامون آن‌ها منتشر شده است.

احتمال بالای مشاهده بلوتوث نسخه 5 در گلکسی اس 8

بلوتوث نسخه 5 هفته پیش رسما معرفی شد تا به این وسیله پنجره جدیدی به روی نحوه ارتباطات ما با دنیای دیجیتال اطراف باز شود. این نسخه وعده سرعت بیشتر، پوشش وسیع‌تر و توانایی انتشار پیام گسترده‌تری را نسبت به نسخه‌های پیشین، مخصوصا بلوتوث 4 داده است. ورژن جدید همچنین قابلیت همکارى بیشتری با دیگر تکنولوژی‌های بدون سیم پیدا کرده و بهتر با آنان ارتباط برقرار خواهد کرد.

بلوتوث نسخه 5 در گلکسی اس 8انجمن پشتیبان و توسعه‌دهنده این تکنولوژی بی‌سیم تحت عنوان بلوتوث اس‌آی‌جی (Bluetooth SIG –> Bluetooth Special Interest Group) عنوان کرده محدوده تحت پوشش نسخه جدید به میزان چهار برابر، سرعت آن دو برابر و ظرفیت انتقال پیام آن هشت برابر در مقایسه با بلوتوث 4.0 افزایش پیدا کرده است که نوید‌بخش نسلی جدید از ارتباطات بدون سیم خواهد بود. این گروه پیش‌بینی کرده نخستین دستگاه‌های مجهز به این تکنولوژی بین دو تا شش ماه دیگر روانه بازار خواهند شد، از همین رو مشاهده بلوتوث نسخه 5 در گلکسی اس 8 با توجه به برنامه زمانی سامسونگ برای ارائه این پرچمدار و تطابق این دو برنامه، بسیار محتمل خواهد بود.

بد نیست بدانید سامسونگ یکی از اعضای انجمن بلوتوث اس‌آی‌جی بوده و همین مورد نیز احتمال به کار بستن بلوتوث نسخه 5 در گلکسی اس 8 را افزایش خواهد داد. همان‌طور که در بالا به آن اشاره کردیم، این گوشی در بسیاری از جنبه‌ها اولین بوده و بعید نیست تا در سال 2017 پرچمداری کل بازار گوشی‌های هوشمند را به دست گیرد، به همین دلیل مشاهده نسل جدید ارتباطات بدون سیم در آن اتفاقی طبیعی خواهد بود.

1395-09-24

دیدگاهتان را بنویسید