شکایت حقوقی کوالکالم بر علیه میزو ؛ باز نقض پتنت خبرساز شد

میزو

شکایت حقوقی کوالکالم بر علیه میزو ؛ باز نقض پتنت خبرساز شد

میزو یکی دیگر از تولیدکنندگان گوشی هوشمند است که رشد و موفقیت چشم‌گیری را پشت سر گذاشته. ازآنجایی‌که میزو کمپانی چینی محسوب می‌شود، قابل انتظار است که دعوی‌های دادگاهی متعددی به‌عنوان نقض پتنت سایر کمپانی‌ها در کارنامه خود داشته باشد که در حال حاضر نیز درگیر شکایت جدیدی شده. با گجت نیوز همراه شوید.

میزو در طول چند سال موفق شد خود را به‌عنوان یکی از تولیدکنندگان گوشی هوشمند مطرح چینی عنوان کند که در همین چند سال نیز بارها درگیر مسائل حقوقی شده. در حال حاضر به نظر می‎رسد مشکلات با کوالکام ادامه دارد و حال خالق تراشه‌ی اسنپدراگون پرونده‌ی جدیدی را علیه چینی‌ها رو کرده است.

گفتیم که میزو یکی از برند‌های اصلی چینی در بازار گوشی‌های هوشمند است. این شرکت به‌محض اینکه نخستین گوشی هوشمندش را به اسم ام 8 روانه‌ی بازار کرد به‌عنوان یک نسخه‌ی کاملا متشابه با آیفون اپل شناخته شد و اولین پرونده‌ی میزو را تشکیل داد.

میزواما دعوی حقوقی با اپل، اولین و آخرین مورد پیش‌آمده نبود، تنها چند سال بعد از آن، این شرکت با زدتی‌ای به مشکل برخورد اما این بار موضوع نقض طراحی دکمه هوم تحت عنوان Halo بود. نهایتا پس از چندین ماه کش‌وقوس دادگاهی، زدتی‌ای پیروز شد و پس‌ازآن تولیدکننده چینی تمامی گوشی‌هایش را باوجود کلید فیزیکی هوم ارائه کرد.

از زمان شکست میزو در مقابل زدتی‌ای، این شرکت پیشرفت شگفت‌انگیزی در بازار چین و غیره داشته است. حالا که همه‌چیز خوب و معقول پیش می‌رود، ظاهرا مانع بزرگ بعدی آن‌ها کوالکام است.

امروز شرکت کوالکام اولین اقدام قانونی را برعلیه آن‌ها انجام داد. طبق گزارش‌های موجود، آمریکایی‌ها معتقدند که گوشی‌های مجهز به پردازنده‌ی مدیاتک این شرکت پتنت اتصالات 3G و 4G آن‌ها را نقض کرده است. این موضوع تنها چند روز است که مطرح‌شده و هنوز اطلاعات دقیق‌تری دراین‌باره موجود نیست اما مشخص است که میزو مشکل بزرگی پیش رو دارد. نظر شما راجع به قانون شکنی پیاپی چینی‎ها چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید