شکل‌گیری دوباره کمپین خرید خودرو صفر ممنوع در شبکه های اجتماعی

کمپین خرید خودرو صفر ممنوع

شکل‌گیری دوباره کمپین خرید خودرو صفر ممنوع در شبکه های اجتماعی

تقریبا دو سال پیش کمپین خرید خودرو صفر ممنوع در شبکه های اجتماعی تشکیل شد و بسیاری از کاربران به آن پیوستند. اکنون به نظر می‌رسد که این کمپین مجددا در حال شکل‌گیری است.

در زمان تشکیل کمپین خرید خودرو صفر ممنوع در شبکه های اجتماعی، بسیاری از افراد به هوای کاهش قیمت و افزایش کیفیت خودروهای داخلی به آن پیوستند و از خرید خودرو صفر از کارخانه امتناع کردند. این افراد بر این باور بودند که شرکت های خودروسازی داخلی باید قیمت محصولات خود را به نصف کاهش داده و کیفیت خودروها را افزایش می‌دادند.

کمپین خرید خودرو صفر ممنوع

با وجود آن که بسیاری از مشتریان از این کمپین استقبال کرده بودند اما به نظر می‌رسید انگیزه‌های سیاسی نیز پشت این ماجرا قرار داشت و برخی افراد قصد داشتند فعالیت‌های اقتصادی دولت را زیر سوال ببرند. کمپین خرید خودرو صفر ممنوع ، خطری جدی را متوجه صنعت خودرو کشور کرد و خودروسازان داخلی تا حدودی در فروش محصولات خود به مشکل برخوردند. حتی زنگ خطر برای اشتغال در این صنعت نیز به صدا درآمد تا جایی که دولت مجبور به مداخله در این موضوع شده و با در نظر گرفتن تسهیلات 25 میلیون تومانی، صنعت خودرو را از خطری جدی نجات داد.

ادعاهای گردانندگان کمپین خرید خودرو صفر ممنوع

اکنون در حالی که نزدیک به دو سال از شکست کمپین خرید خودرو صفر ممنوع می‌گذرد، ماجرای مشابهی در حال شکل‌گیری در شبکه های اجتماعی است و حتی وعده‌های جالب و جذابی به مشتریان داده می‌شود. گردانندگان این کمپین ادعا می‌کنند که خودروسازان به دلیل کاهش فروش، قیمت محصولات خود را به شدت پایین خواهند آورد تا جایی که پراید با قیمت 10 میلیون تومان و پژو 405 با قیمت 17 میلیون تومان عرضه می‌شود.

البته به نظر می‌رسد که اطلاعات کمپینی‌ها بسیار قدیمی است؛ چرا که آن‌ها به مخاطبان وعده می‌دهند در صورت تحریم خرید خودرو، قیمت رنو مگان به 28 میلیون تومان می‌رسد در حالی که تولید مگان در ایران از چند سال پیش متوقف شده است. از سوی دیگر طبق آمار به دست آمده، شرکت‌های خودروسازی در سال گذشته، 40 درصد تولید خود را افزایش داده‌اند و این امر نشان‌دهنده آن است که آن‌ها اصلا با مشکل فروش مواجه نشده‌اند و طبیعتا برنامه‌ای هم برای کاهش قیمت خودرو نخواهند داشت.

1396-03-08

دیدگاهتان را بنویسید