طول عمر باتری لپ تاپ را با این روش ساده تخمین بزنید

طول عمر باتری لپ تاپ

طول عمر باتری لپ تاپ را با این روش ساده تخمین بزنید

با تخمین طول عمر باتری لپ تاپ می‌توان از میزان حدودی شارژدهی آن مطمئن شد. به علاوه، آگاهی از طول عمر باتری لپ تاپ احتمالا روی تصمیم شما در خرید محصولات جدید هم تاثیرگذار خواهد بود.

تعیین طول عمر واقعی باتری یک لپ تاپ کار آسانی نیست. سازندگان در تبلیغات خود صادق نیستند و حقایق پشت انواع مختلف شعارها و اصطلاحات، مبهم باقی می‌مانند. برای کسی که مدت زمان زیادی را در جاده سپری می‌کند، عدم وجود شفافیت سریعا مشکل‌ساز خواهد شد.

به عنوان مثال، اگر طول عمر پایین باتری یکی از موارد مهم هنگام خرید یک سیستم جدید باشد، چگونه می‌توانید تصمیمی آگاهانه بگیرید؟ شما نمی‌خواهید از این بابت که سازندگان شما را فریب داده‌اند، دائما مجبور به استفاده از روش‌های مختلف برای ذخیره انرژی و جلوگیری از مصرف بیشتر باشید.

هرچند، خوشبختانه راهی وجود دارد که به شما کمک می‌کند طول عمر باتری لپ تاپ را تخمین بزنید تا مدیریت کارها و زمان‌بندی آنها ساده‌تر شود.

تخمین طول عمر باتری لپ تاپ

محاسبه طول عمر باتری لپ تاپ به صورت حدودی، تنها به یک فرمول ساده و البته ماشین حساب نیاز دارد.

مقدار نیروی برق مورد انتظار شما به کاری که قصد انجام آن را با لپ تاپ دارید، بستگی دارد. انجام بازی‌ها بین 40 تا 60 وات انرژی استفاده می‌کند. تماشای ویدیوی بین 15 تا 30 وات انرژی نیاز دارد و وب‌گردی نیز 10 تا 15 وات مصرف خواهد کرد.

میزان ظرفیت باتری بر حسب وات ساعت را می‌توان در وب‌سایت سازنده، دفترچه راهنما و یا روی باتری خود لپ تاپ پیدا کرد.

همچنین شما می‌توانید این اطلاعات را از طریق سیستم عامل پیدا کنید. پس از ورود به ویندوز، “Command Prompt” را باز کرده و سپس عبارت “powercfg /batteryreport” را تایپ کنید. سپس وارد راهی شوید که نشان می‌دهد و “battery-report.html” را روی مرورگر خود باز کنید. در مک، “Option” را نگه داشته و مسیر زیر را طی کنید:

Power < Hardware < System information < Apple.

حال برای محاسبه طول عمر باتری لپ تاپ کافی‌ست ظرفیت باتری دستگاه بر حسب وات ساعت را بر میزان مصرف برق تخمینی خود بر حسب وات تقسیم کنید تا ساعت‌هایی که دستگاه شما دوام می‌آورد، مشخص شود.

به یاد داشته باشید، تمام باتری‌ها در طول زمان تخریب می‌شوند. در نتیجه این روش تنها مناسب دستگاه‌های جدید خواهد بود.

1397-01-06

دیدگاهتان را بنویسید