فایرفاکس کوانتوم ، سریع‌ترین نسخه مرورگر وب موزیلا منتشر شد

فایرفاکس کوانتوم

فایرفاکس کوانتوم ، سریع‌ترین نسخه مرورگر وب موزیلا منتشر شد

فایرفاکس کوانتوم (Firefox Quantum) نام سریع‌ترین نسخه مرورگر وب فایرفاکس است. سرعت این مرورگر 2 برابر شده و مصرف رم آن نیز حتی کمتر از گوگل کروم شده است.

موزیلا امروز سریع‌ترین نسخه مرورگر وب فایرفاکس خود را با نام فایرفاکس کوانتوم منتشر کرد. به ادعای کمپانی سازنده، این نسخه‌ی جدید از سرعت دوبرابری نسبت به نسخه‌ی اصلی آن که شش ماه پیش عرضه شده بود بهره می‌برد.

فایرفاکس کوانتوم ارائه کننده یک رابط کاربری شیک همراه با گزینه‌ای به منظور سفارشی سازی نوار ابزار است. همچنین این مرورگر در تست سرعت، در جنگ با مرورگر گوگل کروم سربلند به بیرون آمده است. شما همراه با نسخه جدید فایرفاکس می‌توانید هر صفحه‌ای از وب که مورد علاقه‌تان بود را با تنها یک کلیک در حساب Pocket خود ذخیره کنید تا بعدا به آن مراجعه کنید. از مهم‌ترین قابلیت‌های دیگر فایرفاکس کوانتوم نیز می‌توان به حالت شب (Night Mode) و همچنین افزودنی‌های رایگان فایرفاکس نیز اشاره کرد.

فایرفاکس کوانتوم

نقطه عطف کوانتوم در مقایسه با کروم، استفاده‌ی کمتر آن از حافظه رم کامپیوتر شما است. این دقیقا مهم‌ترین چیزی بود که طی چند سال اخیر گوگل بر آن ادعا داشت، اما حالا خود را مغلوب موزیلا می‌بیند. در واقع زمانی که شما تعداد زیادی تب را کنار یکدیگر باز می‌کنید، مرورگر ظرفیت رم کمتری را نسبت به کروم اشغال می‌کند. بر روی لپ تاپ ایسوس من همراه با یک پردازنده Intel Core i5، 6 پردازش برای 20 تب اجرا باز اجرا می‌شود، این درحالیست که همراه با گوگل کروم برای 14 تب 21 پردازش به اجرا درمی‌آید. توجه داشته باشید که پس از باز کردن 10 تب، فایرفاکس کوانتوم شروع به نمایش یک نشان بارگذاری بر روی تب‌های جدید می‌کند.

با وجود رقابت با گوگل در فضای مرور، فایرفاکس در کشورهای ایالات متحده، کانادا، هنگ کنگ و تایوان، موتور جستجوی پیشفرض را گوگل انتخاب کرده است. برای سالیانی بود که فایرفاکس یاهو را به عنوان موتور جستجوی پیشفرض مرورگر خود انتخاب می‌کرد و دو جستجوگر Google  و Bing را نیز به عنوان جایگزین‌هایی برای آن ارائه می‌کرد.

حالت مرور خصوصی (Private) در فایرفاکس کوانتوم درست همانند مرور عادی است. تنها، اگر در این حالت باشید یک ماسک با نشانه بنفش در سمت راست صفحه دیده می‌شود. البته به خاطر داشته باشید فایرفاکس به صورت پیشفرض در حالت معمولی قرار دارد و می‌تواند کارهای شما را ردیابی کند.

دانلود فایرفاکس کوانتوم

کوانتوم یک پروژه آزاد برای داوطلبانی شامل 700 کدنویس بوده است که اتمام آن به مدت 1 سال به طول انجامیده و همین حالا می‌توانید نسخه‌ی وب، اندروید و آی او اس آن را از وب‌سایت موزیلا دانلود کنید.

ورود به سایت موزیلا

1396-08-24

دیدگاهتان را بنویسید