قالب استاندارد وردپرس طراحی کنید

 

خیلی از کسایی که سایتهای وردپرسی دارن دوست دارند قالب سایت خودشون را خودشون طراحی کنند ما امروز میخوام به طراحی قالب سایت را یاد بدیم و بگیم بهترین روش برای اینکار چیست؟ میخوایم بهتون آموزش کد نویسی بدیم

۱. رعایت کردن استانداردهای HTML/CSS در کدنویسی

این مورد از روی عنوان آن کاملا واضح است٬ اکثر قالب های پخش شده در اینترنت و قالب های در حال استفاده شما استانداردهای w3c را رعایت نمیکنند٬‌ هنگام کدنویسی قالب ها باید این موارد رعایت شود تا کدنویسی شما کاملا استاندارد و بهینه باشد که در تمامی مرورگرها بدون هیچ اشکالی اجرا شود و با موتورهای جستجو دوست و رفیق باشد. کدنویسی کاملا صحیح و استاندارد نشان دهنده کیفیت خوب و بالای کارهای شما میباشد و موجب ایندکس شدن خوب مطالب در موتورهای جستجو می شود.

کدهای HTML5 HTML، XHTML را شما میتوانید در وبسایت W3C بررسی کنید٬‌ این وب سایت دارای ابزارهای خوبی برای تست استاندارد بودن کدنویسی قالب شما می باشد. اگر چه با ظهور HTML5 و کاربردهای متفاوت آن، کار شما را برای حصول کدنویسی ۱۰۰٪ صحیح کرده است.

۲. رعایت استانداردهای برنامه نویسی کدهای وردپرس که در آموزش وردپرس نیازه

مانند بسیاری از پروژه های متن باز دیگر، وردپرس لیستی از کدها و استانداردهای پیاده سازی و توسعه خود را دارا می باشد٬ این یک سبک کدنویسی conventional است که قالب شما برای حفظ هماهنگی میان نسخه های مختلف، بیشترین سازگاری را داشته باشد و در نگاه اول کدنویسی شما استاندارد و تمیز دیده شود.

 

۳. هرگز wp_head() را فراموش نکنید

در یک قالب وردپرسی در بین تگ های <head> و </head> کدهای مهمی قرارمیگیرد که مهم ترین تابعی که شما در بین آنها میبینید تگ wp_head() است که شاید برای تازه واردان حایز اهمیت نباشد اما نقش این تگ درمواقعی که پلاگین باید کدی را در هد قالب شما قرار دهد پررنگ تر می‌شود . بدون این تگ خیلی از پلاگین ها ممکن است به دلیل کم بودن فایل های اجرا نشوند.

عملکرد مشابه کد بالا را در فایل Footer.php میتوانید با تابع wp_footer() بیابید این تابع نیز کارایی مانند تابع بالا دارد اما با این تفاوت که کدهایی اجرایی این تابع در قسمت انتهایی سایت قرار میگیرد و اکثرا پلاگین های محاسباتی مانند Google analytics و بقیه از این تابع استفاده می‌کنند.نکاتی که باید بهتون بگیم و شما سعی کنید آنها را رعایت کنید زیاده تا به ۱۰۰ صد درصد استاندارد برسید و از این رو ما بقیه نکات را در پستهای بعدی تقدیم شما خواهیم کرد .فعلا همین نکات را بلد باشید کافیه

دیدگاهتان را بنویسید