ملاقات با آیفون ایکس تا چند روز دیگر؛ نام گوشی ویژه اپل لو رفت

آیفون ایکس

ملاقات با آیفون ایکس تا چند روز دیگر؛ نام گوشی ویژه اپل لو رفت

ظاهرا یک توسعه دهنده موفق شده از بین قطعه کدهای آی او اس 11 نام آیفون ویژن اپل را بیابد. همگی به آیفون ایکس (iPhone X) سلام کنید!

مدت‌هاست ما اسامی مختلفی از آیفون بالارده اپل را می‌شنویم و بیشتر از هر نامی، انتخاب آیفون 8 را محتمل‌تر می‌دانیم. این گوشی تا چند روز دیگر رسما معرفی خواهد شد تا تمامی آزمون و خطای ما در حدس نام آن مشخص شود. اما حالا به لطف تکه کدی نهفته در سیستم عامل آی او اس 11، ظاهرا نام اصلی این دیوایس مشخص شده است.

به نقل از کدهایی که توسط یک توسعه دهنده به نام Steve Troughton-Smith کشف شده است نام آیفون پریمیوم کمپانی اپل، آیفون ایکس خواهد بود. این توسعه دهنده، شخصی‌ست که طی سالیان اخیر از طریق قطعه کدهای نرم افزاری محصولات اپل قابلیت‌های آن‌ها را افشا می‌کند و حالا او در روز شنبه با توییتی رسما اعلام کرد که نام سه آیفون جدید اپل به ترتیب آیفون 8 ، آیفون 8 پلاس و آیفون ایکس خواهد بود.

اگر بخواهیم به تاریخ بنگریم، اپل هیچگاه بیش از دو مدل آیفون را در طول سال معرفی نکرده است، ‌اما گزارش‌هایی که اخیرا به دست ما رسیده است خبر از عرضه یک مدل ویژه مخصوص دهمین سالگرد فروش آیفون‌ها، در کنار دو مدل معمولی دیگر می‌دهد. برخی منابع آن را آیفون پرو و یا آیفون ادیشن نیز می‌نامند. اما ما دیگر آن را با نام آیفون ایکس می‌شناسیم.

آیفون ایکس ، اپل را به نخستین شرکت تریلیون دلاری تبدیل می‌کند

در حالی که دو گوشی آیفون 8 و آیفون 8 پلاس نسخه‌های بهبود پیدا کرده‌ی اعضای خانواده آیفون 7 خواهند بود، مدل آیفون ایکس مجهز به یک طراحی کاملا جدید با نمایشگری بزرگتر، سیستم تشخیص چهره و سنسورهای دوربین سه بعدی است که می‌توان از آن‌ها در اپلیکیشن‌های واقعیت افزوده استفاده کرد. محققان وال استریت ژورنال امیدوارند که مدل گران قیمت‌تر آیفون X یک چرخه‌ی فوق‌العاده برای فروش باشد و اپل را در راه تبدیل شدن به نخستین کمپانی تریلیون دلاری جهان همراهی کند. به ادعای برخی کارشناسان، قیمت این محصول می‌تواند حتی فراتر از 1000 دلار باشد.

لازم به ذکر است اپل 21 شهریور ماه از این گوشی مرموز خود پرده برداری خواهد کرد.

1396-06-19

دیدگاهتان را بنویسید