میرابوک ، کالبد یک لپ تاپ برای استفاده گلکسی اس 8 و هواوی میت 10

میرابوک (Mirabook)

میرابوک ، کالبد یک لپ تاپ برای استفاده گلکسی اس 8 و هواوی میت 10

میرابوک (Mirabook) نام یک لپ تاپ بدون سیستم عامل و پردازنده برای استفاده گوشی هایی با قابلیت دسکتاپی نظیر گلکسی اس 8، گلکسی نوت 8، هواوی میت 10 و گوشی های مجهز به ویندوز 10 موبایل است.

ویندوز 10 موبایل شاید عالی عمل نکرده باشد، اما همچنان طرفدارانی هرچند کم را در اطراف خود می‌بیند. کمپانی مایکروسافت همراه با توانا‌یی‌های بالای دیوایس های لومیا خود موفق به جذب کاربران زیادی شد. به طور مثال می‌تواند به قابلیت Continuum اشاره کرد که برای نخستین بار در سال 2015 معرفی شد و پیشرفت چشم‌گیری در صنعت موبایل به حساب می‌آمد.

کانتینیوم (Continuum) قابلیتی است که به شما اجازه می‌دهد یک مانیتور، کیبورد و ماوس را به گوشی خود متصل کرده و از آن به عنوان یک کامپیوتر دسکتاپی، گرچه محدود به برنامه های بومی ویندوز استفاده کنید. این دقیقا چیزی شبیه به سامسونگ دکس (Samsung DeX) پرچمداران سامسونگ و حالت دسکتاپی نسخه جدید رابط کاربری EMUI برای گوشی هواوی میت 10 است.

برای استفاده از گوشی خود در حالت دسکتاپی، شما نیازمند داک متناسب با آن (مایکروسافت دیسپلی داک برای گوشی های لومیا، سامسونگ دکس استیشن برای گلکسی اس 8 یا نوت 8 و همچنین یک آداپتور USB-C به HDMI ساده برای هواوی میت 10) هستید. اما شما همچنین به یک مانیتور، کیبورد و ماوس نیز نیاز خواهید داشت تا بتوانید کار با یک کامپیوتر دسکتاپی را همراه با آن‌ها تجربه کنید.

مشخصات میرابوک

شرکت Miraxess با یک ایده‌ی جذاب اقدام به تولید یک لپ تاپ کرده است که به صورت اختصاصی برای داک تلفن شما مورد استفاده قرار می‌گیرد و به تنهایی هیچ قدرتی از خود ندارد. این محصول که میرابوک نام دارد در واقع یک بدنه خالی همراه با یک باتری، کیبورد، ماوس پد، یک نمایشگر 13.3 اینچی فول اچ‌دی، دو درگاه USB-C، دو درگاه USB 3.0، یک درگاه HDMI، یک جک صوتی و یک رم ریدر است. میرابوک از یک داک خارجی نیز میزبانی می‌کند که می‌توانید از آن طریق گوشی‌تان را به دیوایس متصل کنید. کمپانی برای این طرح مفهومی نام «لپ داک» را انتخاب کرده است.

قیمت میرابوک

شرکت Miraxess قرار است میرابوک را با قیمت 249 دلار به فروش برساند. این لپ تاپ با با لومیا 950 و 950 ایکس ال، ایسر Liquid Jade، اچ پی Elite X3، آلکاتل Idol Pro 4، سامسونگ گلکسی اس 8، اس 8 پلاس و نوت 8 و همچنین هواوی میت 10 سازگار است. البته در حال حاضر پیش‌فروش میرابوک آغاز شده است و فروش قطعی آن از ماه مه سال 2018 انجام می‌گیرد.

1396-09-22

دیدگاهتان را بنویسید