نسخه تجاری گوگل گلس با کاربردهای خاص برای شرکت‌ها معرفی شد

نسخه تجاری گوگل گلس

نسخه تجاری گوگل گلس با کاربردهای خاص برای شرکت‌ها معرفی شد

نسخه تجاری گوگل گلس (Enterprise Edition) معرفی شد. این نسخه جدید عینک هوشمند گوگل در پی عدم موفقیت نسخه عادی آن تولید شده است.

گوگل گلس یکی از تلاش‌های ناموفق غول دنیای اینترنت در مدت زمان اخیر محسوب می‌شود. این عینک هوشمند در کنفرانس Google I/O معرفی شد، اما نتوانست توقعات شرکت و همچنین انتظارات کاربران از چنین محصولی را بر آورده کند. مدتی قبل شنیدیم هلدینگ آلفابت، که گوگل زیر مجموعه‌ای از آن به شمار می‌آید، این پروژه را تمام شده اعلام کرده است.

اکنون و با گذشت پنج سال از معرفی نسخه اصلی، نسخه تجاری گوگل گلس (GEE) معرفی شده است که از آن به عنوان تولد دوباره عینک گوگل یاد می‌کنند. برای اولین بار در خرداد سال گذشته شاهد فاش شده این نام بودیم، اما تا معرفی رسمی آن حدود یک سال زمان برده است.

نسخه تجاری گوگل گلس

همانطور که از نام این وسیله مشخص است (Enterprise Edition)، قرار نیست نسخه تجاری گوگل گلس به مشتریان و کاربران عادی فروخته شود. گوگل با گذشت پنج سال از معرفی این محصول، اکنون متوجه شده این یک تلاش بیهوده است. در عوض، برای عرضه مجدد عینک هوشمند خود با همتایانش همکاری کرده و این محصول را برای استفاده‌های گوناگون توسط شرکت‌های مختلف توسعه داده است.

کاربردهای نسخه تجاری گوگل گلس

به عنوان نمونه، مکانیک‌های شرکت GE Aviation با استفاده از آن به تعمیر موتورهای هواپیماها می‌پردازند. کارگران AGCO به کمک نسخه تجاری گوگل گلس می‌توانند به فهرست‌ها و دستورالعمل‌های آموزشی مورد نیاز خود حین تعمیر ماشین‌های کشاورزی دسترسی پیدا می‌کنند. همچنین کارمندان DHL با بر روی چشم قرار دادن نسخه تجاری عینک گوگل، در آن واحد متوجه می‌شوند هر بسته باید در کدام بخش انبار قرار گرفته شود. گفته شده استفاده کارمندان شرکت DHL از این عینک، سبب افزایش کارایی زنجیره تامین تا 15 درصد شده است.

اگرچه اکنون کاربران برای استفاده‌های شخصی و تفریحی نمی‌توانند این گجت پوشیدنی را تهیه کنند، اما گوگل هنوز از این پروژه ناامید نشده است و بر تغییر جهان با استفاده از عینک هوشمند خود اصرار دارد.

1396-04-29

دیدگاهتان را بنویسید