نوار کاست مجددا تولید خواهد شد؛ ظهور دوباره نوستالژی پخش موسیقی

نوار کاست مجددا تولید و عرضه خواهد شد؛ نوستالژی در سال 2018

نوار کاست مجددا تولید خواهد شد؛ ظهور دوباره نوستالژی پخش موسیقی

یک کمپانی آمریکایی به تازگی اعلام کرده است که قصد دارد تا فرمت محبوب و خاطره‌انگیز نوار کاست برای ذخیره و اجرای فایل‌های صوتی را مجددا وارد بازار کند.

شاید به نظر کمی عجیب باشد که پس از همه‌گیر شدن انواع حافظه‌های مختلف برای ذخیره‌ی فایل‌های صوتی، کسی به فکر استفاده از فرمت‌های کلاسیکی مانند صفحات گرامافون و نوارهای کاست (Cassette Tape) باشد، اما همانطور که این صفحه‌ها هنوز تولید می‌شوند و طرفداران خاص خود را دارند، تعداد قابل‌توجهی از علاقه‌مندان هم هستند که دوست دارند تا یادی از گذشته کنند و با یک نوار کاست،‌ آهنگ محبوبشان را گوش کنند.

بر اساس گزارشی که به تازگی در روزنامه وال‌استریت جورنال به چاپ رسیده است،‌ شرکتی از ایالات متحده با نام نشنال آدیو (National Audio) تصمیم گرفته تا پاسخگوی نیاز این دسته از علاقه‌مندان باشد و از اوایل سال میلادی آینده، فرمت نوستالژیک نوار کاست را مجددا وارد بازار کند.

نوار کاست مجددا تولید و عرضه خواهد شد؛ نوستالژی در سال 2018

در گزارشی که چند ماه پیش در این روزنامه به چاپ رسید، اشاره‌هایی به تقاضای تعداد قابل‌توجهی از علاقه‌مندان به موسیقی برای خریداری و استفاده از نوار کاست شده بود؛ با وجود اینکه مدت‌ها پیش فرمت‌های دیجیتالی مختلف و وسایل ذخیره‌سازی مانند سی دی باعث توقف تولید نوار کاست شدند، علاقه این افراد به فرمت‌های کلاسیک کمپانی مانند نشنال آدیو را به فکر را اندازی خط تولیدی برای ساخت مجدد نوار کاست انداخت.

انتظار می‌رود که طرفداران نوستالژی نوار کاست بتوانند در سال 2018 تازه‌ترین آهنگ‌های خواننده‌ها و نوازنده‌های مطرح و نو ظهور را در کنار ترک‌هایی از کارهای قدیمی‌تر، بر روی دستگاه‌های پخش کاست گوش کنند.

 

1396-08-17

دیدگاهتان را بنویسید