هزینه‌ ساخت ال جی جی 6 از مدل جی 5 پایین‌تر است

هزینه‌ ساخت ال جی جی 6 از مدل جی 5 پایین‌تر است

هزینه‌ ساخت ال جی جی 6 از مدل جی 5 پایین‌تر است

سال ۲۰۱۶ یکی از سال‌های نه چندان موفق ال جی برای بخش موبایل این کمپانی به حساب می‌آید. تقریبا در هر چهار ربع سال گذشته، ال جی گزارش‌های مالی ناامید‌کننده‌ای مبنی بر از دست دادن سود عملیاتی منتشر کرد و با این که میلیون‌ها دلار هزینه‌ برای توسعه و بازاریابی ال جی جی 5 (LG G5) اختصاص داده شد، این پرچمدار ماژولار نتوانست انتظارات را برآورده کند. سال جاری تمام امید کمپانی کره‌ای به ال جی جی 6 است تا بتواند ورق را برگرداند و باز هم بخش تولید اسمارت فون های ال جی را زنده کند.

طبق نتایج یک آنالیز معتبر که از سوی منابع کره‌ای منتشر شده است، ۲۰۱۷ می‌تواند به سالی موفق برای ال جی و محصولاتش در بخش موبایل تبدیل شود. وب‌سایت کره‌ای The Investor در نقل قولی از آنالیزور موسسه‌ی تحقیقاتی KB Securities، کیم دونگ ون (Kim Dong-won)، اعلام کرده است که “بخش ارتباطات موبایلی ال جی قادر است که یک چرخش موثر [در سال ۲۰۱۷] داشته باشد.” سال جاری به لطف این که ساخت ” ال جی جی 6 در حدود ۲۰ درصد ارزان‌تر از سری جی ۵ خواهد بود.” ال جی می‌تواند سود عملیاتی بالاتری را به ثبت برساند.

کاهش هزینه ساخت ال جی جی 6 به چه قیمتی صورت می‌گیرد؟

هزینه‌ ساخت ال جی جی 6 از مدل جی 5 پایین‌تر است

البته این موضوع با حذف قابلیت‌های ماژولاری محقق می‌شود که جی ۵ را به یک اسمارت فون جذاب‌تر تبدیل کرده‌ بودند و با اینکه ال جی جی 6 با هزینه‌ی پایین‌تری تولید خواهد شد، اما این کمبود می‌تواند باعث واکنش منفی کاربران نیز بشود. اگر رندرهایی که تا به حال از این اسمارت فون منتشر شده، حقیقت داشته باشند، سری ششم پرچمداران جی به طور قطع از طراحی ماژولار بهره‌ نخواه برد. گفته می‌شود که این اسمارت فون دارای یک نمایشگر ۵.۳ اینچی با رزولوشن کواد اچ دی (۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسلی) خواهد بود و جدیدترین نسل پردازنده‌های موبایل یعنی اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام که روز گذشته در جریان CES 2017 رونمایی شد به همراه یک پنل شیشه‌ای در پشت و یک پورت یو اس بی نوع سی، از مشخصات سخت افزاری اصلی آن محسوب می‌شوند.

آنالیزهای پیش از این نشان می‌دادند که این برند کره‌ای در سال ۲۰۱۷ میتواند ۵ میلیون واحد از گوشی های ال جی جی 6 را به فروش برساند. این اسمارت فون احتمالا در جریان کنگره‌ی جهانی موبایل که اواخر فوریه در بارسلون اسپانیا برگزار می‌شود، رونمایی خواهد شد و فرصت مناسبی دارد تا قبل از ورود رقبای قدرتمندی همچون گلکسی اس ۸ به بازار، قد علم کرده و فروش مناسبی از خود بر جای بگذارد.

1395-10-15

دیدگاهتان را بنویسید