همکاری اپل و اینتل بر روی مودم 5G آیفون های آینده؛ کوالکام از گردانه رقابت حذف شد

همکاری اپل و اینتل

همکاری اپل و اینتل بر روی مودم 5G آیفون های آینده؛ کوالکام از گردانه رقابت حذف شد

به ادعای فست کمپانی، همکاری اپل و اینتل به منظور کار بر روی سخت افزار مودم 5G‌ آیفون های آینده آغاز شده است. بنابراین اپل دیگر نیازی به همکاری کوالکام نخواهد داشت.

اپل معمولا به منظور تامین مودم آیفون های خود به دو کمپانی کوالکام و اینتل تکیه می‌کند، اما به نقل از یک گزارش جدید از سوی Fast Company، اینگونه به نظر می‌رسد که در آیفون های آینده سخت افزار شرکت اینتل بیشتر مورد استفاده قرار خواهد گرفت و به نوعی در انحصار اپل درخواهد آمد. این گزارش مدعی به آغاز همکاری اپل و اینتل به منظور ساخت سخت افزار 5G برای آیفون های سال‌های بعد اپل شده است.

در این برهه از زمان ممکن است فکر کنید که این انتخاب می‌تواند به جهت پرونده‌ی یک دادخواهی باشد که اپل و کوالکام گرفتار آن هستند و در حالی که ممکن است این دلیل کمی کهنه به نظر برسد، شرکت Fast Company می‌گوید تنها دلایل حرفه‌ای باعث اتخاذ چنین تصمیمی از سوی شرکت اپل شده است. ظاهرا اینتل مایل به دیدار با نیازهای اپل برای سفارشی سازی اجزای آن است، در حالی که کوالکام تن به چنین کاری نمی‌دهد.

این گزارش همچنین ادعا می‌کند اینتل در حال حاضر صاحب یک «ارتش کوچک» است که بر روی سخت افزارهای ارائه دهنده اینترنت 5G‌ مشغول کار هستند تا آن‌ها را آماده‌ی رقابت در بازار کنند. پیش از این، گزارش‌هایی مبنی بر این که آیفون نمی‌تواند به کاربرانش سرعت دانلود گیگابیتی را ارائه دهد منتشر شده بود و ظاهرا این امر به محدودیت‌های سخت افزاری اینتل بستگی دارد. این بدان معناست که در حال حاضر حتی اگر سخت افزار کوالکام بتواند به چنین سرعتی دست پیدا کند، اپل ناچار است آن را به صورت دستی محدود کرده تا اطمینان حاصل کند کاربران آن در سراسر جهان می‌توانند از اینترنت گوشی خود بهره‌مند شوند.

هرچند فست کمپانی خبر از همکاری اپل و اینتل می‌دهد، اما تا بدین لحظه هیچ یک از دو شرکت مذکور واکنشی به انتشار این خبر نداشته‌اند. به نظر می‌رسد زمان می‌تواند همه چیز را ثابت کند که آیا آیفون های آینده اپل همراه با مودم 5G اینتل عرضه خواهند شد یا خیر!

1396-08-27

دیدگاهتان را بنویسید