همکاری اینتل و ای ام دی برای ساخت پردازشگری فوق پیشرفته

همکاری اینتل و ای ام دی برای ساخت پردازشگری فوق پیشرفته

همکاری اینتل و ای ام دی برای ساخت پردازشگری فوق پیشرفته

همکاری اینتل و ای ام دی به منظور رقابت با کمپانی انویدیا (Nvidia) و ساخت یک پردازشگری قوی و فوق پیشرفته خبری‌ست که به تازگی توجه زیادی به خود جلب کرده است.

پس از اعلام همکاری و به چالش کشیدن بزرگ‌ترین سازنده تراشه های گرافیکی، یعنی شرکت معروف انویدیا، ارزش سهام هر دو کمپانی ای ام دی (AMD) و اینتل (Intel) در بازار بورس افزایش یافت.

به طور دقیق‌تر، دلیل همکاری اینتل و ای ام دی ترکیب دانش ساخت واحد پردازش مرکزی (CPU) شرکت اینتل، با مهارت ای ام دی در تولید واحد پردازش گرافیکی (GPU) اعلام شده است. بر اساس اطلاعات منتشر شده در روزنامه وال‌ استریت جورنال، انتظار می‌رود که این دو غول تکنولوژی با کمک یکدیگر تراشه‌ای بسازند که کاربرد اصلی آن پردازش قوی بازی‌های ویدیویی و استفاده در لپ‌تاپ‌هاست.

در حال حاضر برای اجرای بازی‌های ویدیویی پیشرفته، علاوه بر نیاز به سی پی یو، وجود یک واحد پردازش گرافیکی هم لازم است. با وجود اینکه انویدیا بازیگر اصلی در ساخت GPU در سطح جهان است و اینتل هم مدت‌هاست که بازار سی پی یو را در دست دارد، شرکت ای ام دی در هر دو زمینه فعالیت می‌کند؛ با این حال پس از همکاری اینتل و ای ام دی انتظار می‌رود که نقش انویدیا در ساخت پردازشگرهای گرافیکی کمرنگ‌تر شود.

1396-08-16

دیدگاهتان را بنویسید