هکر روسی با همکاری FBI و پلیس چک دستگیر شد

هکر روسی با همکاری FBI و پلیس چک دستگیر شد

هکر روسی با همکاری FBI و پلیس چک دستگیر شد

بنا به گفته‌ی مقامات رسمی جمهوری چک، هکر روسی در رستوران هتلی دستگیر شد. این هکر روسی تحت تعقیب FBI قرار داشت. این فرد متهم به حمله‌های خراب‌کارانه به شرکت‌های آمریکایی است که در سال 2012 رخ داده است و با هک‌هایی که اخیرا در حوزه‌ی سیاست اتفاق افتاده است، ارتباطی ندارد.

دولت چک اطلاعات بیشتری از چرایی دستگیری این هکر روسی ارائه نکرده است و به همین اکتفا کرده است که علت تحت تعقیب بودن این فرد به خاطر خراب‌کاری‌هایی است که در کشور آمریکا انجام داده است. بنا به گفته‌ی مقامات ارشد پلیس کشور چک، عملیاتی مشترک بین FBI و نیروهای پلیس چک انجام گرفت که نتیجه‌ی آن دستگیری این هکر بوده است.

اقدام مشترک FBI و پلیس چک در دستگیری هکر روسی

پلیس این فرد را در مرکز شهر پراگ -در جمهوری چک- دستگیر کرد. 12 ساعت پس از اینکه نیروهای امنیتی از وجود این هکر در کشور جمهوری چک باخبر شدند، اقدام به دستگیری او کردند. بنا به گزارش پلیس، هکر روسی با نامزدش و با یک خودرو گرانقیمت در مسافرت به سر می‌برده‌اند. در حین دستگیری او هیچگونه مقاومتی از خود نشان نداده است. پس از مدتی که متهم در بیمارستانی بستری شد -به دلیل شرایط پزشکیِ اعلام نشده- وی به زندانی در جمهوری چک انتقال داده شده است.

FBI همکاری دولت چک را خوب و مهم ارزیابی کرده است و گفته پلیس چک می تواند تهدیدات خارجی را با موفقیت خنثی کند. اگرچه روسیه موضع دیگری گرفته و درخواست آزادی این فرد را کرده است.

در آینده باید ببینیم که این اقدام FBI بر روابط روسیه و ایالات متحده چه تاثیری خواهد گذاشت، اما خوب است بدانیم این دستگیری تنها دو روز پس از اعلام رسمی رئیس دفتر اوباما اتفاق افتاده است که روسیه را به دزدی و افشای اسناد «کمیته‌ی ملی دموکراتیک (DNS)» متهم کرده است.

در پایان باید گفت دقیقا مشخص نیست دستگیری هکر روسی و موضوعاتی که در نتیجه‌ی بازجویی از وی مشخص خواهد شد، اتهام وی را اثبات خواهد کرد یا خیر.

1395-07-30

دیدگاهتان را بنویسید