ورج (Verge) چیست؟ یک ارز رمزنگاری شده بسیار امن با تمرکز بر روی حریم شخصی

ورج (Verge) بزرگ‌ترین دستاورد تکنولوژیکی بیتکوین، بلاکچین، یک دفترکل توزیع‌شده بود که برای هر کسی که از آن استفاده می‌کرد، ناشناخته بود. بلاکچین شما را  ناشناس نگه می‌دارد، چون هیچ‌کس نمی‌داند صاحب آدرس بیتکوین چه کسی است. اما بیتکوین خصوصی نیست. وقتی به شبکه بیتکوین ملحق می‌شوید، با روش همتا به همتا به چند گره دیگر متصل می‌شوید، و آدرس IP شما می‌تواند توسط آن نودها که مستقیما به آن متصل هستید دیده شود. البته دیدن آدرس IP شما به این معنی است که دیگران نمی‌دانند صاحب آدرس بیتکوین چه کسی است اما می‌توانند ببینند که شما به شبکه متصل هستید .

Verge هم درست مانند بیتکوین است فقط با کمی پیشرفت. Verge دارای زمان ۳۰ ثانیه برای تولید بلوک، در مقایسه با ۱۰ دقیقه برای بیتکوین است، و می‌تواند تا ۱۰۰ تراکنش در ثانیه را پشتیبانی کند (در مقایسه با  ۷ تراکنش برای بیتکوین). همچنین، Verge  از چندین الگوریتم    proof of work مختلف پشتیبانی می‌کند، که برخی از آنها در پردازنده‌ها، بعضی در GPU ها و برخی در تراشه‌های ASIC کار می‌کنند و  این  بدین معنی است که هر کسی می‌تواند Verge را در هر سطحی استخراج کند.

در نهایت مقدار عرضه کل در مقایسه با ۲۱ میلیون بیت کوین، ۱۶.۵ میلیارد سکه در گردش است. این افزایش عمدی برای حفظ قیمت سکه است تا کاربر را بیشتر جذب کند، که ممکن است سکه‌هایی را که هزاران دلار قیمت گذاری می‌کنند، بخرد.

بهبود حریم خصوصی

هر بار که به شبکه وصل می‌شوید ، این کار را توسط TOR انجام می‌دهید. (TOR (the onion router یک شبکه جهانی از سرورها است که به مردم اجازه می‌دهد بصورت ناشناس در اینترنت بگردند. وقتی از طریق TOR اینترنت را مرور می‌کنید ، درخواست شما بین چند سرور مختلف بازتاب می‌شود ، هر یک از آن‌ها منبع اصلی درخواست را پنهان می‌کنند . هیچ راهی برای کسی خارج از شبکه TOR وجود ندارد تا بداند درخواست در اصل از کجا آمده‌است ، بنابراین نمی‌تواند شما را ردیابی کند .

نقشه مسیر- پروتکل Wraith (روح)

نقطه عطف اصلی بعدی برای verge، پروتکل روح نامیده می‌شود. Wraith به طور قابل‌توجهی حریم خصوصی ارائه‌شده توسط ارز را با انجام معاملات عمومی یا خصوصی، افزایش می‌دهد. وقتی که پروتکل Wraith در یک کیف پول قرار می‌گیرد ، به طور خودکار آدرس‌های «پنهانی» را ایجاد می‌کند، که قبلا یکبار استفاده شده و به آدرس اصلی verge شما متصل نخواهد شد.

قراردادهای هوشمند

Verge در نظر دارد تا قراردادهای هوشمند را از طریق یک RSK انجام دهد. قراردادهای هوشمند در یک زنجیره جانبی برای رسیدن به verge عمل خواهند کرد، به این معنی که اجرای قراردادهای هوشمند به طور مستقل از شبکه verge عمل می‌کند، اما هنوز به بلاکچین شبکه verge  برای حل و فصل حساب‌ها متکی است .

حرف آخر

در حالت فعلی خود verge به اندازه Monero  خصوصی نیست، که در حال حاضر معاملات را به صورت خودکار پنهان می‌کند . با این حال، پروتکل روح verge را به آن نزدیک خواهد کرد. verge سریع‌تر است و هزینه‌های معاملاتی بسیار کمتری نسبت به Monero دارد. با افزودن قرارداد هوشمند، می‌توان گفت از ارزهای مشابه خود پیشی خواهد گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید