ویدیو واکنش دیدنی راننده خودکار تسلا به هنگام تصادف

راننده خودکار تسلا

تماشا کنید: واکنش دیدنی راننده خودکار تسلا به هنگام تصادف

در شرایطی که بسیاری از کمپانی های حوزه تکنولوژی و خودروسازان بزرگ جهان در حال کار بر روی تکنولوژی اتومبیل های خودران هستند، شرکت تسلا که پدر اتومبیل های الکتریکی و مدرن به حساب می‌آید در حال حاضر با اضافه کردن سیستم اتوپایلوت یا راننده خودکار تسلا (Tesla Autopilot System) به خودروهای خود، چند گام بیشتر از سایر رقبا به سمت جلو حرکت کرده و تا حدودی تجربه این قابلیت را به کاربرانش القا می‌کند.

زمانی که تسلا از نسخه 8.0 سیستم خودران خود (راننده خودکار تسلا) در تابستان گذشته رونمایی کرد، ایلان ماسک (Elon Musk) مدیرعامل این کمپانی بیش از پیش بر روی قابلیت های نجات بخش و محافظ ایمنی سرنشینان خودروهای تسلا مانور داد. امروز ویدیویی از کشور هلند منتشر شده است که قدرت عالی سیستم راننده خودکار تسلا در حفظ جان سرنشینان و جلوگیر از تصادف را به تصویر می‌کشد.

در این ویدیو که توسط یک دوربین از روی داشبورد یک اتومبیل شرکت تسلا ضبط شده، نشان می‌دهد که سیستم این خودرو حتی پیش از رخ دادن یک تصادف به صورت خودکار متوجه آن شده و با کم کردن تدریجی سرعت اتومبیل، از هرگونه برخوردی جلوگیری می‌کند. گفتنیست که این کار توسط سیستم راننده خودکار تسلا انجام می‌گیرد. در زیر می‌توانید ویدیوی این لحظه را مشاهده کنید.

ویدیو عملکرد ترمز سیستم راننده خودکار تسلا

به گزارش هانس نوردسیج (فردی که این ویدیو را با اجازه راننده خودرو مربوطه منتشر کرده)، خوشبختانه برای هیچ یک از حاضرین در این تصادف مشکل جدی پیش نیامده استو نوردسیج همچنین اشاره می‌کند که سیستم اتوپایلوت تسلا پیش از آن که راننده خودرو در حال فیلمبرداری بتواند بلافاصله از خود واکنشی نشان دهد، آرام آرام شروع به ترمز گرفتن کرده و به خودی خود اتومبیل را متوقف کرده است.

ایلان ماسک در سپتامبر ادعا کرده بود که نسخه جدید این سیستم، با استفاده از رادار همراه با سنسورهای تصویری می‌تواند به مراتب بیشتر از گذشته ایمنی را برای سرنشینان اتومبیل های تسلا به ارمغان آورد. به نظر می‌رسد حالت اتوپایلوت این خودرو کمی از یک حالت دید شبیه به ایکس ری استفاده کرده تا موفق شود تصادف را برای خودش مجسم کند.

1395-10-09

دیدگاهتان را بنویسید