پشتیبانی سیستم عامل macOS High Sierra از کارت های گرافیک خارجی

پشتیبانی از کارت گرافیک خارجی در سیستم عامل macOS High Sierra

سیستم عامل macOS High Sierra ؛ پشتیبانی از کارت گرافیک خارجی و بازی های واقعیت مجازی

در پاییز پیش رو، اپل سیستم عامل macOS High Sierra را عرضه خواهد کرد که قرار است آن به لطف تاندربولت 3 از کارت های گرافیک خارجی پشتیبانی کند و می‌تواند به سیستم ها قدرت کافی جهت را جهت اجرای بازی های قدرتمند و پلتفرم های واقعیت مجازی محبوب بدهد.

کامپیوترهای مک به لطف سیستم عامل macOS High Sierra از کامپیوترهای ویندوزی پیش خواهند افتاد

در کنار Metal 2، اپل از نسل جدید API گرافیکی جدید خود رونمایی کرد که از درگاه‌های تاندربولت (درگاه مدرنی که سال گذشته با مک رونمایی شد) پشتیبانی می‌کند. به خصوص اینکه Metal 2 شامل قابلیت‌های جدیدی خواهد بود. مهم‌ترین ویژگی جدید آن، قابلیت اتصال جی پی یو های خارجی توسط تاندربولت 3 است. اپل برای کمک به برنامه نویسان جهت کار با Metal 2، فروش یک کیت توسعه دهنده که شامل یک محفظه مستقل مجهز به پردازنده گرافیکی AMD Radeon RX 580 و هاب USB C می‌شود را آغاز خواهد کرد. درست همانند سایر راه حل‌های پشتیبانی از کارت گرافیک خارجی که شرکت‌های دیگر تولید کرده‌اند، نسخه اپلی آن نیز دروازه‌های گرافیکی را با استفاده از پروتکول تاندربولت 3 به روی کارت های گرافیک قدرتمند باز می‌کند. اپل همچنین پشتیبانی هرچه بهتری از واقعیت مجازی را به سیستم عامل macOS High Sierra خواهد آورد. این کمپانی قصد دارد پلتفرم های محبوب واقعیت مجازی نظیر Steam VR، Unreal و Unity را از اواخر امسال در اختیار کاربران سیستم های مک قرار دهد.

همراه با Metal 2 و پشتیبانی از واقعیت مجازی، مک حتی می‌تواند از کامپیوترهای ویندوزی نیز قدرتمندتر شود. از زمانی که کامپیوترها ارائه کننده کارت های گرافیک قابل ارتقا (نظیر کارت های گرافیک پرقدرت) هستند، سازندگان دستگاه های واقعیت مجازی نظیر Oculus و HTC تمرکز خود را بر روی کامپیوترهای مبتنی بر پلتفرم ویندوز قرار داده‌اند. حال به نظر می‌رسد سیستم عامل macOS High Sierra این وضعیت را به نفع اپل تغییر خواهد داد.

1396-03-15

دیدگاهتان را بنویسید