پلتفرم اسنپدراگون ویر 1200 کوالکام رسما معرفی شد

پلتفرم اسنپدراگون ویر 1200

پلتفرم اسنپدراگون ویر 1200 کوالکام رسما معرفی شد

پلتفرم اسنپدراگون ویر 1200 (Qualcomm Snapdragon Wear 1200) که در واقع تراشه‌ای مخصوص گجت های پوشیدنی و دستگاه های اینترنت اشیا است، به صورت رسمی توسط کوالکام معرفی شد.

این شرکت آمریکایی در نمایشگاه اخیر شانگهای بعد از رونمایی از تکنولوژی حسگر اثر انگشت روی نمایشگر و تراشه رده پایین اسنپدراگون 450 با فناوری ساخت 14 نانومتری، به معرفی پلتفرم اسنپدراگون ویر 1200 برای گجت های پوشیدنی کوچک و دستگاه های تک منظوره اینترنت اشیا همچون پارکومترها و تلمبه خانه‌ها پرداخت.

اسنپدراگون ویر 1200 را در واقع می‌توان نسخه پیشرفته‌تر اسنپدراگون ویر 1100 در نظر گرفت. اندازه این تراشه حالا نصف نسل قبلی بوده و تکنولوژی های LTE Cat M1 و NB1 که امکان اتصال دستگاه‌های الکترونیکی بسیار کم‌توان به شبکه LTE با حداقل مصرف برق را فراهم می‌کنند نیز به آن اضافه شده‌اند. همچنین این تکنولوژی ها با به حداکثر رساندن سرعت داده‌ها بین 10 تا 50 کیلوبیت بر ثانیه، مصرف داده‌ها را نیز به شکل قابل توجهی کاهش می‌دهند.

پلتفرم اسنپدراگون ویر 1200 از سامانه‌‌های گلوناس و گالیلئو پشتیبانی می‌کند

پلتفرم جدید کوالکام از سیستم‌های ردیابی مختلف از جمله سامانه‌‌های گلوناس و گالیلئو پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این، حتی ممکن است در برخی از دستگاه‌ها از بلوتوث، وای فای و تکنولوژی شارژ سریع کوالکام نیز استفاده شود.

اگرچه تجهیز دستگاه‌های اندرویدی به این تراشه بعید به نظر می‌رسد، اما احتمالا در آینده شاهد عرضه برخی دستبندهای ورزشی با اسنپدراگون ویر 1200 خواهیم بود. به خاطر اندازه کوچک این تراشه و توانایی‌های ارتباطی بالای آن، انتظار می‌رود بسیاری از شرکت‌های فعال در حوزه اینترنت اشیا از آن استفاده کنند.

هم‌اکنون عرضه اسنپدراگون ویر 1200 توسط کوالکام آغاز شده است.

پلتفرم اسنپدراگون ویر 1200

1396-04-08

دیدگاهتان را بنویسید