پنت جدید اپل: اپل واچ مجهز به بلندگو و نمایشگر داخل بند می‌شود

پنت جدید اپل: اپل واچ مجهز به بلندگو و نمایشگر داخل بند می‌شود

پنت جدید اپل: اپل واچ مجهز به بلندگو و نمایشگر داخل بند می‌شود

به گزارش خبرگزاری اپل اینساید، کمپانی اپل در روز پنجشنبه موفق به ثبت پتنتی شده است که امکان ساخت بندهای ماژولار برای ساعت هوشمند اپل واچ (Apple Watch) را به این برند کوپرتینویی می‌دهد. در واقع این بندها از ماژول‌های متعددی تشکیل شده اند که هرکدام می‌توانند قابلیت‌های مختلفی را داشته باشند و با اتصال الکتریکی به یکدیگر و به بدنه‌ی ساعت، امکانات متعددی را در اختیار کاربران قرار دهند.

آن‌طور که در اطلاعات همراه این پتنت آمده است، هرکدام از این قطعات ماژولار می‌توانند به عنوان یک بلندگو، یک دکمه، یک سوییچ و یا یک نمایشگر لمسی برای ورود اطلاعات به کار گرفته شوند. در اسناد این پتنت اپل توضیح داده است که هرکدام از این ماژول‌ها و قطعات، قابلیت دریافت اطلاعات و ارسال آنها به گجت پوشیدنی اصلی (که در اینجا احتمالا منظور اپل واچ است) را خواهند داشت و کاربر می‌تواند از طریق لمس و تغییر گزینه‌های مختلف بر روی آنها، اپلیکیشن‌های کاربردی داخل اسمارت واچ خود را کنترل کند و به طور مثال برای خاموش کردن، تغییر نور نمایشگر، تعیین زنگ هشدار، پخش فایل‌های صوتی و تغییر حالت ساعت به حالت خواب از آنها بهره بگیرد.

نکته‌ی جالب درباره‌ی این پتنت جدید این است که هرکدام از ماژول‌های ساعت هوشمند اپل واچ علاوه بر این که با دیوایس اصلی در ارتباط هستند، قابلیت برقراری ارتباط با یکدیگر را نیز از طریق ترمینال های مخصوصی خواهند داشت و این باعث می‌شود که ده‌ها قابلیت جدیدی که امروزه امکان‌پذیر نیست، در مدل‌های بعدی در اختیار کاربران ساعت هوشمند اپل قرار بگیرد.

اپل واچ به یک ساعت هوشمند ماژولار تبدیل خواهد شد؟

پنت جدید اپل: اپل واچ مجهز به بلندگو و نمایشگر داخل بند می‌شود

همچنین یکی از نکات مهمی که در رابطه با چنین طرح‌هایی وجود دارد، این است که کمپانی سازنده می‌تواند از طریق تغییر و عرضه‌ی آنها در ماه‌های مختلف سال و بدون این که نیاز به معرفی نسل جدیدی از گجت پوشیدنی خود داشته باشد، قابلیت‌های بیشتری را در اختیار کاربران اپل واچ و یا هر دیوایس پوشیدنی دیگری در آینده قرار دهد و این انعطاف پذیری، موضوعی است که به شدت می‌تواند هزینه‌های عملیاتی تولید را کاهش داده و سود کلانی را برای سهامداران این برند کوپرتینویی به همراه داشته باشد.

1395-11-05

دیدگاهتان را بنویسید