چین تا سال 2036 یک فضاپیمای حاوی سرنشین را به کره ماه خواهد فرستاد

فضاپیمای حاوی سرنشین

چین تا سال 2036 یک فضاپیمای حاوی سرنشین را به کره ماه خواهد فرستاد

شرکت علوم و فنون و هوافضای چین قصد دارد تا سال 2036 میلادی یک فضاپیمای حاوی سرنشین را به کره ماه بفرستد. علاوه بر آن تا سال 2018 چینی‌ها می‌خواهند با ارسال یک ربات تحلیلگر به کره ماه، اکتشافات تازه‌ای در ارتباط با نیمه تاریک قمر را به دست آورند.

چینی‌ها به دنبال فرستادن یک فضاپیمای حاوی سرنشین به کره ماه

کشور چین به‌عنوان یکی از قطب‌های مهم جهان قصد دارد تا سال 2036 میلادی فضاپیمای حاوی سرنشین خود را به سطح کره ماه بفرستد. یکی از آخرین اهداف بلند پروازانِ شرکت علوم و فنون و هوافضای چین دستیابی به اکتشافات تازه‌ای از کره ماه خواهد بود.

چین در سال 2003 میلادی با فرستادن یک فضاپیمای حاوی سرنشین پس از اتحاد جماهیر شوروی سابق و همچنین ایالات متحده به‌عنوان سومین کشوری لقب گرفت که به چنین دستاوردی رسیده است. آن‌ها پس از گذشت 10 سال خبر دادند که می‌خواهند به‌وسیله مریخ نورد Chang’e-3 بر روی سطح این کره فرود آیند. این نخستین باری است که پس از سال 1976 میلادی یک فضاپیمای حاوی سرنشین بر روی سطح این کره فرود خواهد آمد. در آن سال و طی مأموریت آپولو 11 بود که نخستین سفر انسان‌ها بر روی کره ماه با موفقیت انجام شد.

این کشور همچنین قصد دارد تا نخستین پروب را در قسمت تاریک کره ماه بنشاند که نقطه عطف دیگری برای آن‌ها به‌حساب می‌آید.

معاون شرکت علوم و فنون و هوافضای چین در این باره می‌گوید:

باید توانایی‌های خود را جهت تحقق یافتن اکتشافات ماه نشینی خودش بین 15 تا 20 سال آینده افزایش دهیم. چنین چیزی یک گام محکم برای کشور چین در دستاوردهای هوافضا خواهد بود.

روزنامه رسمی چین نیز در تیتری بزرگ نوشت «دولت چین برنامه‌ریزی اکتشافات فضاپیمای حاوی سرنشین را تأیید کرد»

در ادامه این مقاله روزنامه چینی آمده است که این کشور برای نخستین بار قصد دارد تا یک پرتاب کننده‌ی به‌اندازه کافی قدرتمند را برای بلند کردن یک محموله 100 تنی به مدار پایین کره زمین توسعه دهد. این کشور همچنین نیازمند آن است که به سطح پیشرفته‌تری از تکنولوژی مانند تولید لباس‌های فضایی جدید جهت مأموریت به کره ماه دست یابد.

دیدگاهتان را بنویسید